ما پاسخ مناسبی به عربستان برای توقیف نفتکش های یمنی خواهیم داد

وی همچنین درباره واگذاری کنترل استان های جنوبی توسط شورای انتقالی جنوب گفت: با خدا عهد بستیم که کشورمان را حفظ کنیم و از وحدت و استقلال آن محافظت کنیم تا به حاکمیت کامل یمن برسیم.

المشاط تصریح کرد که ارتش جمهوری یمن [اشاره به نیروهای جنبش انصارالله] بله، ما آماده تحمل سختی ها و سختی ها هستیم و هیچ نیرویی نمی تواند اتحاد ما را از بین ببرد.

المشاط اقدامات ائتلاف در استان های جنوبی یمن را اقدامات اشغالگرانه می داند که مشروع نیست.

وی این اقدام را دلیل ادامه جهاد ارتش و کمیته های مردمی برای آزادی کامل یمن اعلام کرد.

المشاط بروز مشکلات در استان های جنوبی را ناشی از مداخله خارجی دانست و اظهار داشت: اگر این دخالت ها نبود این مشکلات به طور کامل حل می شد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن درخواست از مزدوران مرتبط با کشورهای متجاوز برای پیوستن به عفو عمومی اعلام شده از سوی این گروه، افزود: دروازه عفو همچنان پابرجاست. [به روی شما] بدیهی است که جاه طلبی متجاوزان و اشغالگران (اشاره به ائتلاف سعودی) در دوره اخیر بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

انصارالله یمن روز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد کشتی هایی که هنوز در اختیار ائتلاف عربی هستند به 9 کشتی رسیده است.

این 9 کشتی پس از اعلام گروه یمنی از توقیف 4 کشتی جدید که توسط ائتلاف در مسیر بندر حدیده در غرب یمن توقیف شده بود، افزایش یافت.

توقیف کشتی‌های حامل سوخت در یمن پس از آن اعلام شد که هانس گراندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن چهارشنبه شب به طرف‌های درگیر در این کشور گفت: از آنها می‌خواهم از فرصت آتش‌بس تمدید شده حداکثر استفاده را ببرند تا به طور کامل پایبند باشند. و به توقف درگیری پایبند باشید.

توقیف کشتی های حامل سوخت یکی از موارد نقض آتش بس است که سازمان ملل را بر آن داشته تا طرف های متخاصم یمن را برای تمدید آتش بس برای سومین بار متقاعد کند.

یکی از مهم ترین مفاد آتش بس اعلام شده در فروردین ماه امسال، ورود 18 کشتی سوخت به بنادر حدیده و مجوز دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

گراندبرگ در 12 ژوئن برای دومین بار از تمدید دو ماهه آتش بس در یمن خبر داد.

دور اول آتش بس توسط گراندبرگ در یمن در 2 آوریل (13 آوریل) برقرار شد و تا کنون سه دور آن تمدید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید