روسیه، ما به اقدامات خصمانه غرب پاسخ مناسبی خواهیم داد

ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794790

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به آمادگی مسکو برای مذاکره درباره تضمین های امنیتی با آمریکا و ناتو تاکید کرد: پاسخ روسیه به خصومت های جاری در غرب، اقدامات روشن سیاسی و نظامی برای تامین امنیت این کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت که این کشور در پاسخ به هرگونه اقدام خصمانه کشورهای غربی، اقدامات نظامی و سیاسی مناسب را انجام خواهد داد. به گفته وی، چنین سوالی به دلیل تداوم خصومت های کشورهای عضو ناتو مطرح شده است.

زاخارووا گفت: “رهبران روسیه بارها تاکید کرده اند که ادامه چنین اقداماتی منجر به پاسخ مناسب خواهد شد و این پاسخ ممکن است یک اقدام سیاسی و نظامی ضروری باشد و ما نیازی به تظاهر به این که این یک موضوع مخفی یا یک طرح خاص است.” گفت.

وی افزود: اصلاً اینطور نیست. این یک ارزیابی واقع بینانه از وضعیت کنونی، یک درک راهبردی از رویکرد به روش کشورها و نظام سیاسی است که در حال حاضر روی آن کار می کنیم، که نیازمند واکنش، اقدام و تعریف درست وظایف پیش روی ما در چنین شرایطی است. وضعیت. “

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که با توجه به گسترش مستمر ناتو به شرق و استقرار سامانه‌های تهاجمی در نزدیکی مرزهای روسیه، این کشور آماده مذاکره مستقیم با آمریکا و سایر اعضای ناتو درباره پیشنهادات مسکو برای تضمین‌های امنیتی است. زاخارووا گفت: ما آمادگی خود را برای گفتگو درباره این موضوع اعلام کرده ایم و پیشنهادهایی از مقامات بروکسل برای از سرگیری کار شورای روسیه و ناتو برای بحث درباره مسائل امنیتی در منطقه اوراسیا دریافت کرده ایم. ما اکنون در حال بررسی مسائل فنی با نحوه انجام این کار هستیم.”

این دیپلمات روس در پاسخ به سوال دیگری خاطرنشان کرد که مسئولیت وضعیت کنونی افغانستان بر عهده کشورهای غربی و در راس آنها ایالات متحده است که باید به تعهدات مالی خاص خود برای بازسازی کشور ویران شده از جنگ عمل کنند. سال ها. حضور نظامی ناتو

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید