موضع دیپلماتهای اروپایی سه گانه در سفر مورا به ایران

زمان: 23:06
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775991

دیپلمات های انگلیس ، آلمان و فرانسه در آستانه سفر معاون وزیر خارجه اتحادیه اروپا به تهران اعلام کردند که این سفر “عادی” نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیپلماتهای سه کشور اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد (انگلیس ، آلمان و فرانسه) در آستانه سفر انریکه مورا ، معاون وزیر خارجه اتحادیه اروپا به تهران ، به رویترز گفتند که این سفر نمی تواند “طبق معمول” تلقی شود. “.

به گزارش رویترز ، دیپلمات ها بدون اشاره به بی عملی اروپا در قبال تعهدات گفتند: این سفر در زمان مهمی انجام می شود. اوضاع برنامه هسته ای ایران خراب شده و اوضاع مدام در حال وخامت است!

دیپلماتهای اروپایی این گروه سه گانه افزودند: “به همین دلیل ، ما این سفر را یک کار عادی یا تجاری نمی دانیم. در عوض ، ما این را یک جلسه مهم در بحران می دانیم.

وزارت خارجه فرانسه نیز ساعاتی پیش اعلام کرد که سفر انریکه مورا ، معاون وزیر خارجه اتحادیه اروپا به تهران برای آینده توافق هسته ای با ایران بسیار مهم است.

آن کلر لجندر ، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در یک کنفرانس خبری ، بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای در سال 2018 و ادامه بی تحرکی اروپا در قبال تعهدات خود ، گفت: “ایران به مذاکرات برای سقوط ادامه می دهد و واقعیت ها را بر روی زمین ایجاد می کند. که بازگشت به برجام را پیچیده می کند!

شایان ذکر است که تاکنون 6 دور مذاکره در وین به منظور تسهیل بازگشت ایالات متحده به شورای امنیت سازمان ملل انجام شده است. اما علیرغم اعتراف به پیشرفت های غربی ، تاکنون هیچ نتیجه مشخصی به دست نیامده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید