مکاتبه با رئیس جمهور در خصوص رفع موانع تولید و صادرات گل و گیاه


ساعت: 14:29
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910361

سیدمحمود حسینی پور گفت: در خصوص رفع موانع تولید و صادرات گل و گیاه با رئیس جمهور مکاتبه خواهیم کرد تا مشکلات فعالان اقتصادی این حوزه در بحث تولید و صادرات در کمترین زمان ممکن برطرف شود. زمان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سیدمحمود حسینی پور عصر امروز در نشست دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات استانداری مازندران برگزار شد، تاکید کرد: باید رویکرد مشکل گشایی برای حل مشکلات مردم نهادینه شود و تفسیر قوانین اجرایی شود. و مقررات باید اینگونه باشد و اگر قانونی دست ما را ببندد باید راهکارهای جدیدی ایجاد کنیم چرا که در جنگ اقتصادی ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار باید در اولویت باشد.

وی با اشاره به سابقه تولید و صادرات گل و گیاه در استان گفت: با وجود اینکه مازندران خود تولید کننده گل و گیاه است اما این محصولات از استان صادر نمی شود.

حسینی پور افزود: محصولات زیادی از استان مازندران از سایر مرزهای کشور صادر می شود که ما اصلاً آن را دوست نداریم و کارگروهی برای رفع موانع صادراتی در اسرع وقت تشکیل شده تا بتوانیم این مسائل را در استان پیگیری کنیم. در سطح استانی و ملی

استاندار مازندران با بیان اینکه باید بررسی شود که موانع صادرات گل و گیاه از مازندران کجاست و برای رفع مشکلات تلاش کنیم، گفت: اکنون ترکیه در زمینه تولید و صادرات گل از کشور ما پیشی گرفته است. و گياهان و مازندران در اين زمينه امكانات زيادي دارد و با توجه به مجوزها و امكانات ارائه شده فضايي وجود دارد كه در زمينه تسهيل توليد و صادرات گل و گياه از مازندران قابل تصرف مي باشد.

وی افزود: ظرفیت خوبی در مازندران از نظر تولید خاک برای استفاده در گل و گیاه وجود دارد و باید هرچه سریعتر موانع استان در حوزه های مختلف اقتصادی برطرف شود.

استاندار مازندران گفت: در خصوص رفع موانع تولید و صادرات گل و گیاه با رئیس جمهور محترم مکاتبه خواهیم کرد تا در کمترین زمان ممکن مشکلات فعالان اقتصادی در این حوزه مرتفع شود.

وی ادامه داد: در صورت امکان صادرات گل و گیاه باید از طریق گمرک مازندران انجام شود و برای این امر نیازمند تصمیم گیری های قاطع هستیم و در این زمینه نیاز است کمیته ای در تنکابن تشکیل شود تا از نزدیک از ظرفیت گلخانه ها بازدید شود.موانع صادرات گل و گیاه در استان باید حذف شود.

استاندار مازندران گفت: نامه ای تنظیم و به بانک مرکزی، اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی ارسال شود که موانع اصلی صادرات بخش کشاورزی از جمله گل و گیاه با توجه به ظرفیت مازندران برطرف شود. .

حسینی پور افزود: در گذشته هفت تا هشت هزار ظروف گل و گیاه از استان به کشورهای مختلف دنیا صادر می شد.

استاندار مازندران افزود: وزارتخانه ها آماده حل مشکلات استان در حوزه های مختلف هستند و باید با نامه نگاری های مستمر در رفع مشکلات فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران تلاش کنیم.

حسینی پور افزود: مسئولان باید سازوکارهایی ایجاد کنند تا در چارچوب قانون و مقررات مشکلات منتظران مجوز سرمایه گذاری به هر نحو ممکن حل شود.

وی با بیان اینکه تاکید وزارت جهاد کشاورزی بر توسعه کشت گلخانه ای است افزود: بر اساس دستورالعمل وزیر جهاد کشاورزی فاصله واحدهای تولیدی گلخانه ای و قارچ خوراکی با واحدهای طیور 50 درصد کاهش یافته است. ، گلخانه ها را باید به سمت روش های صنعتی و ایجاد هیدروپونیک سوق داد تا بتوانیم حمایت های لازم را از آنها انجام دهیم.

حسینی پور گفت: با توجه به شرایط طبیعی اراضی استان که با سایر استان ها متفاوت است، واحدهای دامپروری و صنایع وابسته باید تا 50 درصد برای واحدهای موجود تخفیف داده شود.

وی گفت: در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به مازندران بر افزایش سطح کشت گلخانه ای و صادرات این گونه محصولات تاکید فراوانی شد و مسئولان اجرایی باید توسعه و رونق این بخش را به دقت مدنظر داشته باشند.

استاندار مازندران افزود: از سوی دیگر در کشت گلخانه ای رعایت طرح های بهداشتی و رعایت مرزها و فاصله ها بسیار مهم است چرا که برای صادرات کالا کشورهای هدف به استان سفر می کنند و راه های تولید را رعایت می کنند. کالا در شرایط مختلف

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید