مکرون: امیدواریم مذاکرات هر چه زودتر به پایان برسد/ رئیسی: از ابتکاراتی که حقوق ایران را تضمین می کند استقبال می کنیم

مکرون: امیدواریم مذاکرات هر چه زودتر به پایان برسد/ رئیسی: از ابتکاراتی که حقوق ایران را تضمین می کند استقبال می کنیم

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، با بیان اینکه هیئت ایرانی در مذاکرات وین پیشرفت‌های جدی داشته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات پیشنهادات سازنده‌ای ارائه کرده و پیشنهاداتی که بر اساس آن مطرح شده است. میزان انطباق آنها با منافع مردم ایران.

رئیس جمهور با بیان اینکه هیئت ایرانی بارها اعلام کرده است که از طرح هایی که حقوق مردم ایران را تضمین و حمایت می کند، استقبال می کند، افزود.

رئیسی تاکید کرد: هرگونه توافق در وین باید شامل لغو تحریم ها، ارائه ضمانت نامه معتبر و بسته شدن موضوعات و ادعاهای سیاسی باشد.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه سابقه تعامل جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گزارش‌های متعدد آژانس در تایید صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان گواهی بر نادرست بودن ادعای برخی کشورها در برابر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. آژانس که در این زمینه باید مراقب شورش های دشمن بود.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در گفت و گوی تلفنی گفت: «پیشرفت های خوبی در مذاکرات وین حاصل شده است و امیدواریم که مذاکرات هر چه زودتر به نتیجه برسد».

روسای جمهور ایران و فرانسه همچنین آخرین تحولات اپیدمی ولیعهد و تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

رئیسی با اشاره به نقش فعال ایران در مبارزه با تروریسم در کنار عراق و سوریه گفت: اگر مقابله موثر ایران با تروریسم به ویژه شهید سلیمانی نبود، امروز داعش در اروپا مستقر می شد.

دیدگاهتان را بنویسید