امیدواریم موضوع افزایش حقوق بازنشستگان به زودی در دولت به تصویب برسد.

امیدواریم موضوع افزایش حقوق بازنشستگان به زودی در دولت به تصویب برسد.

روز جدید وزیر اقتصاد و دارایی گفت: از آنجایی که قانون بودجه در هفته های اول فروردین ماه ابلاغ شد، موضوع افزایش حقوق بازنشستگان اول باید در کمیسیون تخصصی مطرح می شد تا به دولت بیاید و امیدوارم این موضوع به زودی اتفاق می افتد و این موضوع در دولت است.

احسان هندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که چه زمانی حقوق بازنشستگان در سال جدید افزایش می یابد و گلایه های این قشر در جمع خبرنگاران گفت: انتظار بازنشستگان در این زمینه است. قانون بودجه در هفته های اول فروردین ابلاغ شد، باید به کمیته تخصصی ارائه می شد تا به دولت بیاید و امیدوارم به زودی این اتفاق بیفتد و این موضوع در دولت تصویب شود.

وی در خصوص مجوزهای وزارت اقتصاد و شفافیت درباره مجوزها گفت: هر کدام از مجوزهای وزارت اقتصاد که مربوط به سامانه نباشد، هر زمان که علامت تخلف ببینم شفاف اعلام می کنیم و آن را محکوم می کنیم. ما اصولاً بدون تعارف از تقسیم بندی خود شروع می کنیم و در مورد بدهکاران بانکی نیز عموم مردم احساس کردند که بدون خط قرمز برای بازگرداندن وجوه در چرخه اعتباری بانک ها تلاش می کنیم و بی احتیاطی عمل می کنیم. صدور مجوز

وزیر اقتصاد و دارایی درباره ادامه یارانه ها و رسوایی کاهش معیشت پس از دو ماه گفت: متأسفانه این رسوایی اشتباهی است که ناخواسته به راه افتاده است. سیاست ها باید سه ماه پایدار باشد، اما روش بحث شده است، بنابراین تا زمانی که دولت مطمئن شود، از روش قبلی استفاده می کند و دستگاه های ذیربط از جمله وزارت بهداشت، اقتصاد و کشاورزی دو ماه برای برنامه ریزی فرصت دارند. ابتدا باید لینک کاربرگ الکترونیکی مورد آزمایش قرار گیرد، مشکلات اداری آن برطرف شود و زمانی که بتوان آن را به همه استان ها تعمیم داد، تصمیم مجلس برای بازگشت به ارائه کاربرگ های الکترونیکی، حمایت را از بین نمی برد.

وی ادامه داد: این راه درست است. اگر از ابتدا می خواستیم روی مدل جدیدی کار کنیم، ممکن است نارضایتی از ناشناخته ها وجود داشته باشد. اقدام خواهد شد.

«شفافیت در مورد ابربدهکاران بانکی، از آنجایی که برای بدهکاران کلان هزینه ایجاد می کند، باعث می شود بسیاری از آنها سرعت بازگشت منابع بانکی را افزایش دهند. این خبر در چند هفته اخیر از سوی بانک ها به دست ما رسیده و باعث بازگشت منابع و دلایلی می شود به ویژه برای بانک های دولتی، ما هر پرونده را به طور ویژه برای همه بدهکاران بانکی برنامه ریزی کرده ایم، زیرا مردم از آنها انتظار بیشتری دارند. شفافیت ابربدهکاران بانکی موقت، سیاسی و جناحی نیست و ادامه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در خصوص شفافیت صورت های مالی شرکت های دولتی این اقدام را پس از پایان تیرماه سال مالی شرکت ها ادامه خواهیم داد. ما عالی خواهیم بود و برای اولین بار، همه اینها به موضوع شفافیت کمک می کند تا ابزاری برای حکومت داری موثر و مردم برای برخورد عمومی بیشتر با اموال عمومی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید