امیدواریم طرح یکسان سازی حقوق کارمندان به قوه قضائیه برسد

ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782075

رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد: با کمک دولت و مجلس، طرح همسان سازی حقوق کارکنان قوه قضائیه با سایر دستگاه های کشور هر چه زودتر به سرانجام برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قدرت قضایی، پس از بازدید میدانی رئیس قوه قضاییه از مجتمع های قضایی جهت ارزیابی عملکرد و گفتگوی حضوری با قضات، کارکنان و مراجعین قوه قضائیه، صبح امروز شنبه، آبان ماه 6. ، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای از دادگاه شهرستان به طور سرزده بازدید کردند.

رئیس قوه قضائیه با استفاده از آمار از پیش تهیه شده و مقایسه عملکرد دادسرا و دادگستری شهرستان در 23 شعبه دادگستری شامل 13 شعبه قضایی، 5 شعبه بازپرسی، 5 شعبه اجرای احکام و 17 شعبه دادگستری شامل 7 شعبه کیفری، 7 شعبه حقوقی و 3 شعبه خانواده حضور داشتند و با مردم گفتگو کردند و مشروحاً در جریان مشکلات و دغدغه های آنان قرار گرفتند.

در این بازدید چهار ساعته، رئیس قاضی دادگاه علاوه بر گفتگو با 46 نفر از مددجویان و رسیدگی به مشکلات آنها، برخی از پرونده ها را به صورت موردی بررسی و به بازپرسان و قضات تذکر داد.

اجی از قضات خواست تا تمام تلاش خود را برای کاهش تأخیر در چنین پرونده هایی به کار گیرند و گفت که طولانی شدن برخی پرونده ها صدور حکم را دشوارتر می کند.

محسنی اجایی همچنین با اشاره به آسیب‌ها و چالش‌های موجود در کارآزمایی‌های کارشناسی، بر لزوم تعیین زمان محدود برای اظهارنظر کارشناسی تاکید کرد و خواستار تذکر و همکاری با کارشناسانی شد که نظرات خود را به موقع اعلام کرده‌اند.

وی در بخشی دیگر از این بازدید با اشاره به مصائب، گرفتاری ها و مصائب متکیان به دادگستری خطاب به کارکنان قضایی و اداری دادگستری شهرستان گفت: گاه اثر احترام و دلسوزی ارباب رجوع برای مشتریان، ده ها بار است. بیش از گفتار و موعظه است; رفتار خوب مراجعان با قضات و کارکنان دادگاه گاهی حتی مهمتر از ماهیت حکم است.

رئیس قوه قضائیه گفت: هرکسی که برای شکایت به دادسرا مراجعه می کند باید با خروج از قوه قضائیه احساس آرامش و آسودگی کند. تأثیر خاصی دارند، هم ثواب شما را زیاد می کنند و هم باب رحمت خدا را به روی شما می گشایند.

اجی نیز کار این اداره را سخت، اما بسیار ارزشمند و ماندگار با حضور در سالن داوری و میانجیگری دادگاه شهر توصیف کرد.

محسنی اجایی که طی گفت و گو با تعدادی از کارکنان اداری و قضایی دادگستری و دادگستری شهرستان جویای حقوق و دستمزد آنها شد، گفت: ما به اینجا آمدیم تا مشکلات، مشکلات و دغدغه های دستگاه قضایی و همچنین مشتریان را ببینیم و بله. راه حلی پیدا کن.

«یکسان سازی حقوق قوه قضائیه با سایر ارگان ها و سازمان ها» یکی از خواسته های خیل عظیم کارکنان قضایی و اداری دادسرای شهرستان و قوه قضائیه از سوی رئیس قوه قضائیه بود؛ به طوری که در این راستا با حضور رئیس قوه قضائیه در خصوص حقوق و دستمزد دستگاه ها و دستگاه های قضایی و قضاییه نیز این موضوع مطرح شد. حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی نیز به این مطالبات پاسخ داد و ابراز امیدواری کرد با کمک دولت و مجلس، طرح همسان سازی حقوق قوه قضائیه با سایر دستگاه های کشور هر چه زودتر به سرانجام برسد.

در بخشی دیگر از این بازدید رئیس قوه قضائیه با حضور در اتاق مرحوم منصور فریدنی معاون قضایی رئیس کل دادگستری شهرستان که چندی پیش بر اثر تاج گذاری جان خود را از دست داده بود، برای آن مرحوم مرثیه ای قرائت کرد.

اجی همچنین با مسئول ارتباطات دادگستری شهرری که مردی نابینا بود با تمامی شماره تلفن های داخلی دادگستری و دادگستری شهرری دیدار کرد و از خدمات وی قدردانی کرد.

گفتنی است در این بازدید از دادگستری و دادگستری شهرستان تیم ویژه ای از مرکز روابط عمومی قوه قضائیه حضور داشتند که درخواست ها و نامه های مردم را برای بررسی و پیگیری بیشتر جمع آوری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی پیش از این و در 4 ماه گذشته از مجتمع قضایی قدس تهران، ناحیه قدس و کرچک و قوه قضائیه و همچنین 4 شعبه قوه قضائیه در تهران بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل این مجموعه قرار گرفت. واحدهای قضایی و در این مدت رئیس کل دادگستری از دادگاه های استان های خوزستان، ایلام، البرز و قزوین نیز بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید