مکزیک پس از کره جنوبی و ایران؛ سومین تیم تکواندو جهان


ساعت: 12:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912877

پرونده بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان با کسب مجموع 6 مدال توسط تیم ملی مکزیک به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پرونده بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی تکواندو که با حضور تکواندوکاران 120 کشور از روز دوشنبه 23 آبان ماه آغاز شد، پس از هفت روز رقابت در بین برترین های جهان با شناخت تیم های برتر کار آنها را به پایان رساند.

تیم ملی مکزیک میزبان این دوره از رقابت ها در رده های مردان و بانوان با 3 طلا، یک نقره و 2 برنز (در مجموع 6 مدال) دست یافت. در همین حال، مدافع عنوان قهرمانی کره جنوبی که امیدوار بود در این رویداد پر ستاره بدرخشد، پس از چین سوم شد. چین با رقبای سرشناس خود ۲ طلا، ۳ نقره و ۱ برنز و کره جنوبی ۲ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز کسب کردند.

تیم صربستان نیز با کسب 5 مدال (2 طلا، یک نقره و یک برنز) در جایگاه چهارم قرار گرفت. اسپانیا، ازبکستان و کرواسی در رده های پنجم تا هفتم قرار دارند.

در رده بندی مردان، کره جنوبی با 345 امتیاز در جایگاه اول قرار گرفت و اسپانیا با 273 امتیاز و مکزیک با 242 امتیاز در رده سوم قرار گرفتند. از رده های چهارم تا هشتم چین با 217 امتیاز، صربستان با 157 امتیاز، ایتالیا با 135، مجارستان با 133 و ازبکستان با 97 امتیاز قرار دارند. همچنین تیم ایران با 87 امتیاز و 3 مدال برنز عنوان یازدهم را از آن خود کرد.

اما در مجموع مردان و زنان تیم ملی ایران که در این دوره از رقابت ها با تیمی جوان شده وارد مسابقات شدند. رضا کلهر در وزن 68- کیلوگرم با کسب 3 مدال برنز، مهران حشرداری در وزن 80- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 87+ کیلوگرم در جایگاه هجدهم قرار گرفتند. این در حالی است که میانگین سنی ایران در این رویداد در گروه مردان 5.21 سال و در گروه زنان 8.22 سال است.

برترین های این مسابقات به شرح زیر است:
با ارزش ترین بازیکن مردان: مهدی خدابخشی (صربستان)
با ارزش ترین بازیکن زن: دانیلا پائولو سوزا (مکزیک)
بهترین مربی مردان: هیری اوه (کره جنوبی)
بهترین مربی زنان: آلفونسو ویکتوریا (مکزیک)
بهترین داور: محمد عادل (مصر) – سو کیونگ پارک (کره جنوبی)
جایزه مشارکت فعال: استرالیا
جایزه روح جوانمردی و مبارزه در ورزش: ژاپن

همچنین در پایان جواد آچاپ (بلژیک) و والریا سانتوس (برزیل) پس از رای کمیته ورزشکاران به عنوان اعضای این کمیته منصوب شدند. لازم به ذکر است که پرچم فدراسیون جهانی برای میزبانی جام جهانی 2023 (خرداد 1402) به جمهوری آذربایجان سپرده شد.

دیدگاهتان را بنویسید