میدونی هر لباس رو چجوری باید اتو بزنی؟ / روش درست اتو کردن لباس ها



اتو کردن لباس ها، از آن دسته کارهایی است که اکثر افراد با آن مشکل دارند و با ترفندهای درست انجام این کار آشنا نیستند. اتو کردن لباس ها شاید روندی بسیار ساده به نظر برسد؛ اما گاهی حین اتو کردن لباس ها، مشکلاتی پیش می ‌آید که این کارِ به نظر ساده را دشوار می ‌سازد. در ادامه با ماهمراه باشید تا نحوه ی اصولی اتو کردن هر لباس رو بهتون بگیم.

 

نحوه اتو کردن هر لباس:

اتو کردن کراوات :

برای اتو زدن کراوات ، یک تکه مقوا به اندازه آن ببرید و داخل آن فرو کنید. روی آن را با پارچه تنظیف بپوشانید و به آرامی اتو بخار را فشار دهید.

طریقه اتو زدن شلوار:

ابتدا جیب شلوار را اتو کنید. برای اتو کردن جیب شلوارتان ، جلوگیری از افتادن خط کیسه ی جیب روی شلوار آستر جیب ها را بیرون آورید و آستر جیب را اتو بزنید.

سپس از پهلوی شلوار قسمت کمر شلوار را روی میز اتو مرتب کنید و اتو بکشید.

از طرف پهلو شلوار را روی میز اتو پهن کنید به صورتی که یک پاچه ی شلوار روی پاچه ی دیگر قرار بگیرد. خط تای شلوار را باید دقیقاً روی خط اتوی قبلی قرار بگیرد.

برای اتو زدن داخل پا شلوار یکی از پاچه ها را بلند کنید و آن را اتو بزنید سپس برای طرف دیگر شلوار نیزاین کار را تکرار کنید.

 اتو کردن پیراهن های زنانه و دامن:

به جنس پارچه ی پیراهن های زنانه دقت کنید و قبل از اتو کردن دمای تو را برحسب پارچه تنظیم کنید.

ترتیب اتو زدن در پیراهن های زنانه هم، یقه ، سرشانه، آستین ، جلوی پیراهن، پشت پیراهن و در نهایت دامن پیراهن است.

به دکمه ها، گل ها و یا اکسسوری متصل به پارچه هنگام اتو زدن پیراهن های زنانه توجه کنید تا در برابر حرارت آسیب نبینند.

چین و پیلی لباس را از روی خط اتوی خودشان اتو بزنید.

برای اتو زدن دامن، دامن را از جلو پهن کرده و از پایین دامن به بالا یعنی از لبه دامن به سمت کمر اتو بزنید سپس دامن را بچرخانید و پهلوها و پشت دامن را اتو بکشید. 

 

اتو کردن لباس ها بر اساس جنس لباس:

73343ba6 خبر خاکستری

اتو کشی لباس های کتان

با حررات می توان اتو کشی کرد. در صورت خشک بودن لباس ابتدا لباس را با یک اسپری نم دار کنید و سپس با اتویی که در حالت بخار قرار داده اید لباس را اتو کشی کنید.

اتو کشیدن لباس های ابریشمی

اتو را روی حالت گرم و خشک قرار داده و به حالت پرسی روی لباس قرار دهید. به هیچ عنوان اتو را روی لباس های ابریشمی نکشید.

اتو کشی لباس های پشمی

اتو پرس بهترین انتخاب است، ابتدا تنظیمات اتو را را روی حالت بخار و گرما ی متوسط بگذارید سپس اتو پرس را انجام دهید.

اتو کردن لباس پنبه

ابتدا پارچه ای نم دار روی لباس پبنه ای بندازید و سپس به صورت دستی با دمای بالا اتو کشی کنید این کار باعث مشود تا چروک های لباس صاف شود در صورت نیاز میتوان از بخار اتو یا اسپری آب نیز استفاده کرد.

اتو کردن لباس توری

زمانی که توری کاملا خشک است روی آن پارچه ای پهن کنید و سپس با حرارت پایین و با کمترین درجه و کمی صبر و حوصله بیشتر پارچه را اتو بزنید.

اتو کردن لباس های مخمل 

پارچه های مخمل معمولا فیبر استات نایلون و ابریشم مصنوعی دارند. در واقع لباس های مخملی نیاز به اتو زدن ندارند اما اگر مجبور به اتو زدن بودید باید اتو را روی حالت بخار قرار دهید و اتو را مستقیما به لباس های مخملی نکشید. با استفاده از بخار اتو و رعایت فاصله چروک ها را باز کنید.

 اتو کردن لباس های ساتن

برای حفاظت از پارچه ابتدا تکه ای تیترون روی آن بندازید و سپس با کم ترین درجه اتو کنید تا جایی که می شود از اسپری آب و بخار استفاده نکنید. زمانی که ساتن شما نمدار ایت آن را اتو کنید تا سریع تر و راحت تر این کار انجام گیرد.



آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید