میزان افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران در سال 1403

میزان افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران در سال 1403

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اعضای این کمیسیون در لایحه بودجه 1403 با افزایش 25 درصدی میانگین حقوق کارمندان و مستمری بگیران موافقت کردند.

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جلسه عصر امروز (یکشنبه 19 دی ماه) آن کمیسیون گفت: در جلسه امروز بررسی لایحه بودجه 1403 در دستور کار کمیسیون قرار گرفت. و اعضای کمیته اجتماعی با افزایش 25 درصدی میانگین حقوق کارمندان و مستمری بگیران. آنها روی پیش نویس بودجه 1403 توافق کردند.

به گزارش مهر، سخنگوی کمیته اجتماعی شورای اسلامی بیان کرد: همچنین بر اساس لایحه بودجه سال 1403 به طور متوسط ​​3 و نیم درصد کمک عائله مندی به دستمزد کارکنان اضافه می شود که با این میزان کمک هزینه عائله مندی افزایش می یابد. بیشتر برای حقوق بگیران کم باشد تا برای افراد پردرآمد. این افزایش مستقل از 40 درصد غرامت متناسب حقوق بازنشستگان خواهد بود.

لایحه بودجه 1403 در حال حاضر در کمیسیون های منتخب و سپس در کمیته تلفیق لایحه بودجه در حال بررسی است. پس از اتمام بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، گزارش این کمیته در اتاق شورای اسلامی بررسی و مصوبات در صورت تایید در اتاق شورا و سپس تایید شورای نگهبان معتبر خواهد بود.