جزئیات جدید نحوه و میزان افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران

جزئیات جدید نحوه و میزان افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران

همزمان هفته گذشته دو فوریت «قانون تناسب پاداش کارکنان و مستمری بگیران» در صحن مجلس بررسی و در نهایت به تصویب رسید.

به گفته علیرضا سلیمی، عضو شورای حاکمیتی شورای اسلامی، لایحه تعدیل حقوق کارکنان و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​در دستور کار هفته جاری صحن علنی مجلس قرار می گیرد.

به گفته وی، کمیسیون برنامه و بودجه تا یکشنبه هفته آینده (چهارم مهرماه) مهلت دارد تا گزارش خود را در خصوص لایحه تعدیل حقوق کارکنان و مستمری بگیران لشکری ​​ارائه کند و پس از ارائه گزارش، این لایحه مشمول قانون خواهد شد. دستور کار انجمن عمومی

حقوق چقدر افزایش می یابد؟

بهروزی فر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در خصوص میزان و نحوه افزایش حقوق کارکنان بازنشسته نیز گفت: 3 هزار امتیاز مبنای افزایش حقوق کارکنان برای هر کارمند بود و بر همین اساس ادامه دادیم. البته اعضای کمیته نظر دیگری داشتند. اما نظر دولت را در نظر گرفته ایم. بنابراین حداقل افزایش حقوق کارکنان دولت به طور متوسط ​​یک میلیون تومان است.

وی افزود: با توجه به پیشنهادات نمایندگان مجلس در تالار این امکان وجود دارد که افزایش حقوق کارکنان دولت به 2.5 میلیون تومان برسد.

بهروزی فر اشاره می کند؛ از سوی دیگر، بحث افزایش تدریجی حقوق کارکنان دولت نیز مطرح است. این بدان معناست که افرادی که دستمزد پایینی دارند، افزایش بیشتری دریافت خواهند کرد و افرادی که دستمزد بالاتری دارند، افزایش کمتری دریافت خواهند کرد. هدف و انگیزه کاهش فواصل متناسب با تحمل ریسک و ریسکی است که در پست ها وجود دارد.

همچنین حسن لطفی نماینده روزن و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته مددکاری تاکید کرد. دستمزد و مزایای افراد تحت پوشش کمیته امداد حداقل 50 درصد افزایش یابد و این امر به تصویب کمیته بهزیستی رسیده است.

او بیان کرد؛ بر اساس بند 4 لایحه دولت، حقوق کارمندان باید به 35 درصد افزایش یابد و کمیته نیز همین نظر را داشت. نظر کمیسیون اجتماعی در مورد کمک هزینه ویژه سربازان و نیروی انتظامی این است که با توجه به ابلاغ سقف اعتبار از سوی دستگاه های اجرایی، 50 درصد افزایش یابد.

افزایش دستمزد اعلام شد

در همین حال محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به پیشنهاد دولت و تصویب مجلس، افزایش حقوق کارمندان، مستمری بگیران و مشمولان کمک های اجتماعی و کمیته امداد افزایش می یابد. از نیمه دوم سال جاری اجرا می شود.

محسن زنگنه افزود؛ بر اساس لایحه پیشنهادی دولت تحت عنوان قانون تنظیم حقوق کارکنان و مستمری بگیران کشوری، از ابتدای مهرماه سال جاری حقوق کلیه کارکنان مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی و سربازی به حدود سه هزار امتیاز افزایش می یابد. که معادل بیش از یک میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: حق خانواده دو برابر و بین پنج تا 20 درصد از حقوق مختلف خواهد بود. در حوزه اقشار آسیب پذیر تحت حمایت کمیسیون حمایت و بهزیستی بین 15 تا 30 درصد کمک هزینه زندگی افزایش می یابد.

نایب رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی با اشاره به عدم رعایت انصاف در پرداخت سازمان ها و نهادهای مختلف افزود؛ بر این اساس، فوق العاده ویژه در همه دستگاه ها به 35 درصد افزایش می یابد.

زنگنه همچنین در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان گفت: حداقل 900 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه می شود.

وی در خصوص منابع مالی این افزایش اظهار داشت؛ برای این منظور بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان در بودجه امسال کشور پیش بینی شده است.

در عین حال، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افزایش حقوق کارکنان چه زمانی اجرایی می شود، گفت: در این لایحه آمده است در صورت تصویب در مجلس، پیشنهاد دولت این است که تا ابتدای شهریور ماه اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید