تغییر در میزان افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران

تغییر در میزان افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران

احسان ارکانی درباره اینکه آیا افزایش حقوق کارکنان دولت شامل مزایای دیگری از جمله اضافه کاری می شود؟ وی گفت: در حکم استخدامی فرمول مشخصی برای محاسبه اضافه کار وجود دارد. این فرمول به این صورت است که مجموع سه عنصر حق کار، حق به کارمند و مدیریت آزاد بر 176 تقسیم می شود و عدد حاصل به عنوان یک ساعت اضافه کاری محاسبه می شود. یک کارمند دولت می تواند تا 175 ساعت اضافه کاری در ماه داشته باشد که بر اساس این فرمول محاسبه می شود.

وی ادامه داد: در قانون افزایش دستمزد 3000 امتیاز در احکام استخدامی و قراردادهای کارمندان در قالب احیای مزد تصویب شد که برای آن در ردیف جداگانه ای در مصوبه استخدامی به نام بازیابی حقوق اضافه شود. لذا با توجه به اینکه این موضوع در هیچ یک از سه مورد مربوط به محاسبه اضافه کار یعنی. حقوق کار، حقوق کارمند و اضافه کار، این قانون شامل اضافه کار نخواهد بود و فقط یک میلیون تومان در حکم کار قید می شود.

این نماینده مجلس توضیح داد: بر این اساس حقوق یک نفر در آبان ماه نسبت به مهر ماه تنها یک میلیون تومان افزایش یافته است و اگر آن فرد متاهل و دارای فرزند باشد، این افزایش نیز شامل می شود. حقوق خانواده و حقوق فرزندان

ارکانی مجددا در جمع بندی گفت: افزایش حقوق شامل اضافه کار و سایر مزایای پرداختی نمی شود و شامل آنها نمی شود. این مشکل به دلیل تاکید برنامه و سازمان بودجه بر عدم پرداخت بیشتر بود. بنابراین موضوع بازپرداخت حقوق در ردیف جداگانه ای در دستور کار اضافه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید