میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس

مریم جلالی در مراسم گرامیداشت روز ملی میمند و برگزاری جشن گل و گلاب گفت: میمند دارای قابلیت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فراوانی است و باید از این قابلیت ها برای ارزش افزوده و ارزش آفرینی استفاده کرد.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي افزود: رويدادها زمينه افزايش توجه را فراهم مي كند و افزايش توجه اولين گام در جهت تمايز و ايجاد منزلت مطلق است.

جلالی اضافه کرد: به عنوان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و همکارانم از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس به دنبال ظرفیت میراث فرهنگی و آن چیزی که ریشه در تاریخ دارد، هستیم. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، ایجاد پیوستگی با تولیدات صنعتگر برای کمک به اقتصاد منطقه که مستلزم ادغام خانواده است.

وی ادامه داد: خانواده چه در سطح کوچک و چه در سطح محله، شهر، شهر و استان باید رویکرد اقتصادی هویت محور را سرلوحه کار خود قرار دهد و می توانیم موانع را تسهیل و رفع کنیم.

جلالی خطاب به مسئولان و مدیران حاضر در این جلسه گفت: همه مسئولان و مدیران میراث فرهنگی، استانداری و سایر ادارات دولتی فرزندان این مملکت هستند و به صورت خانوادگی کار می کنند و وقتی خانواده پایه و اساس باشد، سهم من در این همکاری مهم نیست، و هم افزایی و ادغام باید زندگی مناسبی را برای ما به ارمغان بیاورد.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي با ابراز خرسندي از اينكه خانواده ها را در اينجا با مسئولان مي بينم و مسئوليتي كه وجود دارد يكي در خانواده است و ديگري پسر، خواهر و مادر خانواده است. خانواده و این فضای خانواده محور در سالی که مشارکت مردم در تولید حساب شده بسیار ارزشمند است.

جلالی ادامه داد: صنایع دستی و هنرهای سنتی هوش و استعداد تاریخی ما است و پیوستگی کامل است، یعنی هوش و خرد بود، بنابراین از گلی که در ظرف مسی می روید گلاب درست می شود و سپس شیشه می شود. ساخته شده و بافت برای حفظ شیشه انجام می شود و این یک پیشرفت است. همچنین باید از اقتصاد هویت محور رونمایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی و هنرهای سنتی به برکت تلاش شما آینده درخشانی دارد، افزود: میراث فرهنگی ما تنها میراث مادی نیست، بلکه در لابه لای برگ این گل ها و روایت ها داستان ها و لالایی هایی نهفته است که در دنیای امروز ارزش افزوده دارد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: داستان میمند خریدار دارد و باید آن را بازگو کنیم تا دنیا این داستان ها را بخرد.

وی در پایان سخنان خود با ذکر مثال هایی گفت: روزی روزگاری جمشید و اردشیر و شاپور سرزمین را فتح کردند و فتح جهان قدرت بود. زمانی دانش و اطلاعات دنیا قدرت بود و امروز دنیا مظهر قدرت است و به هر دلیلی ایران قدرت سوم را خلق کرده است و می تواند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد زیرا روایت های زیبایی دارد.

جلالی بابیان اینکه شیشه سازی یکی از مهارت های اصیل میمند در کنار شیشه سازی می باشد ابراز امیدواری کرد که صنعت شیشه سازی به دلیل بازیافت و تضمین محیط زیست بتواند به رونق شیشه سازی کمک کند و ما نیز در تلاش هستیم تا این مورد را تکمیل کنیم و بتوانیم شهر ملی شیشه سازی در میمند در آینده نزدیک.

بر اساس این گزارش، مریم جلالی معاون صنایع دستی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و محمد طبیعت احلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس و هیئت همراه با حضور در شهرستان فیروزآباد به این شهرستان سفر کردند. مراسم به مناسبت روز ملی میمند از کارگاه های تولید شیشه، گلاب گیری و همچنین مزارع گل محمدی و تعدادی دیگر از اقامتگاه های سنتی و بوم گردی شهر میمند بازدید کردند.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها