میهمان طهماسب از روزنامه صدا و سیما شکایت کرد.

میهمان طهماسب علیه یک روزنامه شکایت کرد

روز جدید : روزنامه جام جم (تن تازه صداوسیما) در یادداشتی به انتقاد از «مجری» و کارگردان معروف ایرج طهماسب پرداخت.

در بخشی از این یادداشت آمده است:

* گلناز طهماسب دختر ایرج طهماسب با دوربین پشت سر پدر موهای خاکستری اش می رود و از او می پرسد: «بابا! “چی میگیری؟” طهماسب بعد از جانم می گوید بابا اینم نقشه دیگه. وقتی دخترش از او پرسید که آیا می توانی کمی در مورد برنامه در دست ساخت توضیح بدهی، طهماسب اخم کرد و گفت: نه! اما دختری که برای خواب پدرش رگی در دست دارد و به نقاط ضعف و در واقع نقاط قوت او واقف است با سوالی ابروی پدر را باز می کند و او را به وجد می آورد: عروسک داری؟ طهماسب هم ذوقی دارد و در عین حال پلک می زند و لبخند می زند و می گوید ما داریم. این شرح ویدیوی کوتاهی است که اواخر سال گذشته در فضای مجازی منتشر شد و از ساخت برنامه جدیدی به نام «مهمان» خبر داد.

* برای مخاطبانی که سال هاست طهماسب را در نقش آقای مجری در تلویزیون و در برنامه موفق، پرمخاطب و پرمخاطب کلاه قرمزی دیده اند، تماشای او در فضایی جدید در شبکه سینمای خانگی کنجکاو به نظر می رسید و باید برایشان نوستالژی و خاطرات شیرین تلویزیونی بود. سینمای طهماسب و برنامه ها و فیلم هایش باید تکرار شود.

* اما میهمان با وجود چند عروسک و لحظات موفق هنوز با بهترین کارهایش به خصوص برنامه کلاه قرمزی فاصله دارد. با این حال، موفقیت کارهای طهماسب معمولاً زمان زیادی می برد و ارزیابی موفقیت یا شکست برنامه های او ممکن است زمان بر باشد و اغلب زمان می برد تا شخصیت های عروسکی او با مخاطب جا بیفتند و با آن ارتباط برقرار کنند.

در واقع همان برنامه شنل قرمزی با شور و اشتیاق و جدیت توسط بزرگترها و بچه های دیروز بیشتر از مخاطبان خردسال دنبال شد. شوخی‌ها و حرکات زیادی توسط بزرگ‌ترها انجام می‌شد و کوچک‌ترها بیشتر جذب ظاهر عروسک‌ها، حرف‌هایشان، رقص و آوازشان می‌شدند. اما به نظر می رسد که سهم مخاطبان در مهمانی به شدت تغییر کرده است و بزرگسالان بیشتر از حرفه و شوخی عروسک ها و فضای کلی برنامه می گیرند و این برنامه چندان مناسب کودکان نیست.

* هر چند با نمره مثبت 12 سعی کردیم بچه ها را از تماشای برنامه منصرف کنیم و برنامه را در زمره برنامه های طنز و … قرار دهیم اما می دانیم که به دلیل حضور عروسک ها در این برنامه چنین مانعی امکان پذیر نیست. ضمناً با توجه به استفاده پشه ها از برخی حرفه ها و الفاظ و توهین ها و فحاشی های ناتمام بادام (پسر گل)، خطر سوء نیت برای هر کودک بالای 12 سال برای تماشای این برنامه بالاست.

* اگر این اتفاق بیفتد، هر چقدر هم که طهماسب در حین آبروریزی، دهان بادام را ببندد، پدر و مادر باید گوشه بچه را ببندند!

* ایرج طهماسب و حمید جبلی یکی از مهم ترین و موفق ترین زوج های هنری تلویزیون و سینمای ایران هستند که به خصوص با همکاری در سریال کلاه قرمزی خوش درخشیدند اما نکته عجیب مهمان عدم حضور حمید جبلی در پروژه است. اتفاقی که هرچند مقطعی و موقتی است اما قطعا تاثیر خود را گذاشته و جای خالی جبلی و هنرش را در این برنامه می توان حس کرد.

دیدگاهتان را بنویسید