رئیس صدا و سیما کاهش مخاطبان رسانه ملی را تکذیب کرد!

رئیس صدا و سیما کاهش مخاطبان رسانه ملی را تکذیب کرد!

رئیس RTS گفت: کاهش مخاطبان رادیو و تلویزیون ادعایی است که باید ثابت شود، اما بخشی از دلایل روند نزولی مخاطبان رسانه ملی که برخی منتقدان به آن اشاره می کنند، به محتوای ضعیف و عدم احترام برمی گردد. برای نیازهای جامعه

پیمان جبلی در پاسخ به این سوال که برخی صدا و سیما را رسانه ملی نمی دانند و از برنامه ها و سیاست های این رسانه ها انتقاد می کنند، گفت: ما به همه دیدگاه ها احترام می گذاریم و حتی از نظرات منتقدان رسانه ملی استفاده می کنیم. یقیناً در میان همه دیدگاه‌هایی که مطرح می‌شود، دیدگاه‌هایی وجود دارند که در راهبردها به ما کمک می‌کنند. اما اینکه برخی می گویند صدا و سیما دچار کاهش مخاطب شده است، ادعایی است که باید ثابت شود.

وی در گفتگو با شفقنا ادامه داد: مخاطبان رادیو با توجه به تنوع رسانه ای که در اختیار دارند، ممکن است لزوما رسانه ملی را در داخل آنتن صدا و سیما دنبال نکنند، اما همین برنامه ها را در فضای مجازی دنبال می کنند. یکی از روش های منسوخ شده ای که متاسفانه همچنان به استفاده از آن ادامه می دهیم، روش های نظرسنجی مبتنی بر مشاهده آنتن های پخش است. اگر بسیاری از مخاطبان برنامه ها را از طریق بسترهای فضای مجازی تماشا می کنند و این افراد در واقع مخاطب رسانه ملی محسوب می شوند، اما رسانه آنها تغییر کرده است.

جبلی رشد مخاطبان فضای مجازی را نسبت به صدا و سیما تایید کرد و تصریح کرد: بدون شک شبکه های اجتماعی رسانه های الکترونیکی را در تمام دنیا به چالش کشیده اند، همه آمارها و بررسی های بین المللی این را نشان می دهد به عنوان مثال در کشورهای غربی از جمله انگلیس. ، رسانه های الکترونیکی در مقایسه با شبکه های اجتماعی افت شدیدی را تجربه می کنند و این مشکل مختص ایران نیست.

وی افزود: اساساً در هر عصر توسعه ارتباطات جمعی، هر ابزار ارتباط جمعی جدیدی که وارد عرصه می شود، رسانه های سنتی را به چالش می کشد. امروز با عصر رسانه های اجتماعی جدید روبرو هستیم و طبیعی است که رسانه های سنتی باید تلاش بیشتری کنند تا بتوانند نقش خود را در رقابت برای جذب مخاطب ایفا کنند و ما نیز از این امر مستثنی نیستیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از دلایل کاهش مخاطبان رسانه ملی که برخی از منتقدان به آن اشاره می کنند به دلیل محتوای ضعیف و بی توجهی به نیازهای مردم است، گفت: در دوره جدید مدیریت صدا و سیما ما در تلاش هستیم تا به نیازهای میان مدت و بلندمدت جامعه پاسخ دهیم.» بررسی کنید و بر این اساس برنامه های مختلفی در قالب های مختلف داشته باشید.

مثلاً سریال «آقای قاضی» بسیار ارزان بود، تنوع لوکیشن نداشت و شخصیت های معروفی در این سریال حضور نداشتند، اما جذاب بود و توجه مردم را به خود جلب می کرد زیرا نیاز جامعه را برآورده می کرد. بنابراین توجه به نیازهای مردم و مخاطب الزاماً منوط به صرف هزینه زیاد و استفاده از سلبریتی ها نیست، بلکه باید بتوانیم نیازهای مردم و مخاطبان را به درستی درک کنیم تا بتوانیم مطابق با آن محتوا تولید کنیم. به آن نیازها در زمان مناسب .

جبلی با تاکید بر اینکه صدا و سیما قصد ندارد خود را به نوع خاصی از برنامه نویسی محدود کند، تصریح کرد: تاکنون مرکز سیمرگ، دفتر فیلمنامه و دفتر برنامه های کوتاه ایجاد شده است، در حالی که امروزه از این قالب ها و ساختارها در پخش آن استفاده می شود. مغفول مانده است و سعی می کنیم از همه این امکانات استفاده کنیم.

وی در خصوص حذف چهره های محبوب از صدا و سیما گفت: چهره ها جزء لاینفک رسانه هستند. به طور کلی رسانه ها با بیرون کشیدن چهره ها شکل می گیرند، اما مهم این است که به تعداد محدودی از چهره ها وابسته نباشند تا این افراد خاص فکر کنند برای همیشه در صدا و سیما خواهند بود.

وی تصریح کرد: زمانی که فردی چهره معروف یا به اصطلاح سلبریتی می شود از نظر اخلاقی باید توجه داشته باشد که تا کجا پیش رفته و با رسانه هایی که این عرصه را به او داده اند درگیر شود. تاکنون در رسانه ملی این تعهد ضعیف است و تلاش می کنیم مقرراتی را هم در قالب قانونی و هم در قالب تعاملی که با چهره ها داریم ارائه کنیم تا فردی با چهره اخلاقی و حرفه ای به رسانه ای که او را معروف کرده است. (صدا) و چیما) نامزد شوند.

جبلی در پایان گفت: در جامعه ایران افراد مستعد زیادی وجود دارد. جامعه هنری مدام در حال تولید نیروهای جوان و توانمند است و ما نیز سعی می کنیم این نیروهای توانمند، هنرمند و جدید را جذب کنیم تا اینکه روی تعدادی افراد خاص و خاص تمرکز کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید