فعالیت های فرهنگی رسانه ملی و حرم رضوی از یکدیگر جدا نیست/ آخرین اخبار از رئیس صدا و سیما


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855570

در دیدار آستان قدس رضوی با رئیس سازمان صدا و سیما؛

تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم استفاده از تولیدات رسانه ای و هنری برای تعمیق معارف دینی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حجت الاسلام احمد مروی شب گذشته در دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما در حرم امام رضا (ع) از همکاری خوب و نزدیک رسانه ملی با آستان قدس رضوی تقدیر کرد و گفت: صدا و سیما سازمان تلویزیون سازمانی مهم است که همواره مورد توجه بوده است.

وی همچنین بر اهمیت استفاده از هنر در عرصه تعمیق معارف دینی در جامعه تاکید کرد و با اشاره به زیرساخت های رسانه ای فراهم شده در استون قدس گفت: ارتباط بین مضامین دینی و حوزه های مختلف هنری در رسانه یکی از بهترین و بهترین ها است. راهکارهای موثر انتقال مفاهیم دینی و تعمیق معنویت در جامعه.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت انعکاس پیام ها و مفاهیم دینی در قالب های مختلف رسانه ای گفت: با وجود اینکه پخش منبر و سخنرانی های مذهبی از رسانه ملی بسیار خوب بود؛ اما با توجه به اینکه در حال حاضر از طریق رسانه ملی پخش می شود، باید به آن توجه شود. اما با توجه به مقتضیات مسجد، به دلیل حضور مخاطبان در مکان مقدس و شرایط روحی حاکم بر آنجا، تأثیر منبر در مسجد بیش از فیلم تلویزیونی است.

وی گفت: رسانه ملی باید از منبر و سخنرانی های مذهبی استفاده کند، اما از دیگر حوزه های هنری نیز استفاده شود. وی با قدردانی از اقدامات خوب رسانه ملی در انتقال ارزش های دینی و فرهنگی به جامعه در قالب هنر خاطرنشان کرد: اقدامات هنری رسانه ملی در برنامه های مختلف برای انتقال نمادها و پیام های دینی به مردم می تواند در ترویج و تبلیغ بسیار موثر باشد. معنویت در جامعه

حجت الاسلام مروی در ادامه به عشق و علاقه بالای مردم به حضرت رضا (ع) اشاره کرد و گفت: عشق و علاقه مردم به حضرت ثامن الحج (ع) امتیاز بزرگی است که آن حضرت بر آن است. وظیفه ما خدمت به مردم به نام حضرت رضا (ع) اضافه کنیم.

وی گفت: در این بارگاه مقدس همه زیر سایه حضرت رضا (ع) هستند و در این آستان بهشتی نامی جز حضرت سامان الحجج (ع) برده نشود. رسانه ها از جمله رسانه ملی در انعکاس خدمات آستان قدس باید بر ارائه خدمات به نمایندگی از حضرت رضا (ع) تاکید کنند تا محبت این حضرت در دل مردم هر چه بیشتر افزایش یابد. ; زیرا وقتی عشق ایجاد شد پیروی از آن به تعالیم و سیره حضرت رضا (ع) ایجاد می شود.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی رسانه ملی و حرم از یکدیگر جدا نیستند، تصریح می کند: آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای تقویت همکاری و تعامل با رسانه ملی برای انتقال فرهنگ و معارف رضوی به جامعه اعلام کرد.




تلاش برای راه اندازی «سیمای زیارت» در رسانه ملی

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این نشست با تقدیر از همکاری آستان قدس با رسانه ملی گفت: همکاری خوب استون قدس با رسانه ملی باعث شده آنتن رسانه ملی به تولید حضرت ثامن الحجج (ع) اختصاص یابد. .

وی همچنین از تلاش برای راه اندازی سیمای زیارت در رسانه ملی خبر داد و گفت: رادیو زیارت اقدام اولیه خوبی است اما به دنبال گسترش محتوا در قسمت تلویزیون نیز هستیم و هدف بعدی راه اندازی سیمای زیارت است.

رئیس سازمان صدا و سیما به زیرساخت های خوب رسانه ای آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از زیرساخت های فنی بسیار خوب و حرفه ای برخوردار است که وجود آن شرایط بسیار مطلوبی را ایجاد کرده است. شرایط راه اندازی تلویزیون زیارت ‘.

وی همچنین گزارشی از فعالیت های سازمان صدا و سیما برای ساخت برنامه های هنری برای انتقال مفاهیم دینی ارائه کرد و گفت: ساخت سریال «گوهرشاد» در مراحل پایانی فیلمنامه و سریال «سلمان فارسی» است. و حضرت موسی (ع) «از دیگر تولیدات هستند. رسانه ملی در حوزه دین در دست ساخت است.

جبلی گفت: ما معتقدیم هر تحولی که بخواهد در سازمان صدا و سیما اتفاق بیفتد اگر به وجود مقدس حضرت رضا (ع) نباشد موفق نخواهد بود. از این رو در دوره جدید سازمان صدا و سیما تلاش می کنیم تا رنگ و بوی رضوی را در این سازمان ملموس تر نماییم و برای افزایش معرفت و عمق معارف حضرت رضا (ع) وارد برنامه های تولیدی جدیدی شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید