مکاتبات صدا و سیما با 20 نهاد فرهنگی و امنیتی برای برخورد با شبکه نمایش بومی


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883463

نامه سعید مقیسه رئیس سترا به پیمان جبلی که در آن بندهایی به مصوبه شورا درباره فضای دیجیتال صدا و سیما، عزم جدید سترا برای مقابله و توقف تریبون های شبکه تلویزیونی خانگی اشاره شده است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نظر می رسد امنیت پس از اینترنت به پلتفرم های پخش محلی نیز گسترش یابد. تلویزیون که در رقابت با رقبای جدید از بسترهای پخش اینترنتی و شبکه های اجتماعی عقب مانده است، پس از کنترل محتوا به دور جدیدی از اقدامات تنبیهی برای پلتفرم های پخش منتقل شده است.

وی بر اساس نامه منتشر شده به امضای مغیشه در تاریخ 31 تیرماه و در 12 بند خطاب به جبلی، طرحی را تنظیم کرد که بر اساس آن با کمک نهادهای نظارتی و لابی‌گری قوه مقننه، مجموعه‌ای از اقدامات شورا را ترسیم کرد. دورهمی به این نتیجه خواهد رسید که احتمالاً این نوع شبکه نمایش خانگی را در اختیار خواهند گرفت و این مسابقات اتومبیلرانی جدید را در پیست مورد علاقه خود قرار می دهند یا آنها را از صحنه مسابقه حذف می کنند!

درخواست بیش از 20 نهاد برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از پلتفرم‌ها شاید یکی از بی‌سابقه‌ترین نمونه‌های مجوزهای منتشر شده برای خروج رقبای جدید از عرصه رقابت با رسانه ملی باشد.

اقداماتی که از ترغیب نمایندگان مجلس برای انجام مصاحبه گرفته تا نامه نگاری به معاونت علمی رئیس جمهور برای حمایت های غیرمالی و در نهایت اعلام اینکه با هر سازمانی که همراهی نکرد، اقدام رسانه ای خواهید کرد.

پس از پایان ناموفق طرح دفاعی، به نظر می رسد صدا و سیما برای طرح ساماندهی تریبون های صدا و سیما به دفاع از پیشگان رفته اند که در این نامه با نمایندگان کمیسیون فرهنگ مجلس برای پیش بینی نطق پیش از ظهر آمده است. دستور و اعتراض و طرح موضوع به كميته ماده 90 رسيدگي شد.

در بند دیگری به نامه ای خطاب به اداره کل بازرگانی صدا و سیما اشاره شده است که در آن تاکید شده است از تبلیغات شرکت های پخش کننده تبلیغات در سکوها جلوگیری شود و با تبلیغ کنندگان در شبکه های ماهواره ای نیز همین درخواست شده است!

مغیشه در بند دیگری اعلام کرد که ارسال نامه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر عدم ارائه خدمات مرکز داده در دستور کار اجرایی ساترا قرار گرفته است.

علاوه بر این، ساترا از وزارت امنیت خواسته است که نشان برخی از سکوها را لغو کند.

در این نامه به جبلی اعلام شده است که برای عدم صدور مجوز تبلیغات شهری با وزارت فرهنگ و رهبری و به دلیل عدم حمایت مالی با معاونت علمی رئیس جمهور و سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان زیباسازی شهرداری تماس خواهد گرفت. جلوگیری از تبلیغات شهری با پلیس امنیت اخلاقی برای اقدامات قانونی لازم، به پلیس فتا برای جلوگیری از درج مطالب نامناسب بر روی پلت فرم ها و ناجا برای جلوگیری از فعالیت های تولیدی دوستدار محیط زیست مکاتبه می کنیم.

مقیسه در راستای رعایت مصوبات شورای سایبری تلویزیون و صداوسیما از رئیس سازمان صداوسیما خواست برنامه‌های جد برای تولید برنامه در هیئت پروانه ساخت (الماس) را نپذیرد.

در نهایت مصاحبه رسانه ای و برخورد با معرفی دستگاه هایی که قانون را رعایت نمی کنند نیز دنبال می شود و از اقدامات و گزینه هایی برای سوزاندن صرف نظر می شود.

این اتفاق افتاد تا اینکه در ماه های اخیر رسانه ملی دیگر حتی نظرسنجی های مرکز نظرسنجی خود را که همیشه مخاطبان خود را بالای 80 درصد اعلام می کرد، اعلام نکرد، بلکه تبلیغات محیطی سریال های خود را در سطح شهرستان آغاز کرد!

انتقادها برای کاهش مخاطب رسانه ملی هر روز بیشتر می شود در حالی که شبکه بومی تلویزیون حداقل می تواند خاکریزی در برابر گسترش شبکه های ماهواره ای باشد.برای اجرای طرح حفاظت با کمک دولت و نهادهای دولتی برخورد شود. با رقبای داخلی!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید