وزیر ارشاد: ​​برای شبکه تلویزیونی بومی با نهادهای بالاتر مذاکره کردیم. مشکلات صدا و سیما در حال حل شدن است

وزیر ارشاد: ​​برای شبکه تلویزیونی بومی با نهادهای بالاتر مذاکره کردیم.  مشکلات صدا و سیما در حال حل شدن است

روز جدیدوزیر فرهنگ اسلامی و ورشاد با بیان اینکه دولت نگاه فرصت طلبانه و حمایتی به شبکه تلویزیونی داخلی دارد، گفت: ما تابع قانون هستیم و در حال مذاکره با نهادهای بالادستی برای حل مسائل این حوزه هستیم.

محمدمهدی اسماعیلی درباره عملکرد شبکه خانگی گفت: دولت نگاه فرصت محور و حمایتی به شبکه تلویزیونی خانگی دارد، البته ممکن است این سریال ها مشکلاتی داشته باشند، همانطور که در حوزه های دیگر ما هم موافق هستیم، اما خواهد شد. حل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به دنبال رفع مشکلات با دوستان در صدا و سیما هستیم، با نهادهای بالاتر در حال مذاکره بوده ایم، مشکلات در حال حل شدن است. ما تابع قانون هستیم، امیدواریم هر اتفاقی که می افتد برای توسعه بیشتر فعالیت های اهالی فرهنگ و هنر مفید باشد و فناوری های جدید فرصت توسعه و پیشرفت در جامعه را پیدا کنند.

دولت به همان اندازه که به اقتصاد توجه دارد به فرهنگ و هنر هم توجه دارد

اسماعیلی در خصوص تخصیص 2 درصد از بودجه این سازمان برای فعالیت های فرهنگی گفت: در جلسه شورای دولت بند 9 تبصره 9 که فرصت جدیدی برای ترویج فعالیت های فرهنگی، هنری، مذهبی، قرآنی و گردشگری در جامعه ایجاد می کند. ، بررسی و تصویب شد این یک تکلیف قانونی بود که این آیین نامه توسط وزارت فرهنگ و رهبری در دولت پیشنهاد شود و آقای رئیس جمهور مانند همیشه از حوزه فرهنگ و هنر حمایت کامل کردند و آن تحقق اقتدار در حوزه فرهنگ در دولت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دولت علیرغم اینکه با مشکلات اقتصادی مواجه است و بر مدیریت این حوزه برای عبور از منحنی اقتصادی تمرکز دارد، اما به همان اندازه دغدغه حوزه فرهنگ و هنر را دارد. از آقای رئیس جمهور و هیات دولت تشکر می کنم و امیدوارم این مصوبه به خوبی اجرا شود تا فرصت های مهمی در حوزه فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی ایجاد شود.

بر اساس بند (ز) تبصره (9) قانون بودجه سال 1401 کل کشور، دستگاه های اجرایی مجازند حداکثر تا (2) درصد از بودجه خود را برای هم افزایی و ارتقای فعالیت ها و تولیدات فرهنگی از قبیل قرآن، نمایش هزینه کنند. ، مطبوعات، رسانه ها، اخبار، انتشارات و کتاب، گردشگری و صنایع دستی که آیین نامه اجرایی این بند از وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان نظام اسلامی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد. تبلیغات.

دیدگاهتان را بنویسید