نمایش زن برهنه در تلویزیون جمهوری اسلامی; خطوط قرمز صدا و سیما تغییر کرده است؟

نمایش زن برهنه در تلویزیون جمهوری اسلامی;  خطوط قرمز صدا و سیما تغییر کرده است؟

زوزنو این اقدام صدا و سیما نشان داد که برای برخی از جریان های مدعی ارزشی و انقلابی، تعهد و دلبستگی به آرمان ها و اخلاق انقلابی و… اهمیت خاصی ندارد. از نظر آنها هدف وسیله را توجیه می کند!

Sedavasimha در اقدامی تکان دهنده تصویری برهنه از یک زن در حال سخنرانی در یک تجمع اخیر در خارج از کشور پخش کرد.

این اقدام پخش نشان داد که برای برخی جریان های مدعی ارزشی و انقلابی، التزام و دلبستگی به آرمان ها و اخلاق انقلابی و …. خیلی مهم نیستند؛ از نظر آنها هدف وسیله را توجیه می کند!

صداوسیما با پخش این تصاویر سعی کرد نشان دهد که مردمی که در اعتراضات اخیر شعار آزادی می دهند به دنبال برهنگی و…

تعداد بازدید: 0

چرا تلویزیون خط قرمز تصویر را قطع کرد؟

خبرگزاری ایسنا نیز به این اقدام تلویزیون واکنش نشان داد و نوشت: اینکه صدا و سیما در مقابل سیاست‌ها و موقعیت‌های مختلف رویکرد متفاوتی دارد و استانداردهای تصویری خود را تغییر می‌دهد، انتقادی است که در چند سال اخیر در بین افکار عمومی رایج است. ساعت ها.» مردم سوال می کنند که سینه گرگ چگونه در رادیو و تلویزیون سانسور می شود، اما عکس های برهنه در بخش های خبری منتشر می شود.

«حجاب» همیشه خط قرمز صدا و سیما بوده است. سیاستی که مرزهایش همیشه برای تلویزیون مهم بوده است. به عنوان مثال، همیشه محدودیت هایی برای نشان دادن بدن مردان وجود دارد و آنها نمی توانند با لباس های آستین کوتاه یا یقه باز جلوی دوربین ظاهر شوند، در حالی که زنان باید با حجاب کامل و بدون آرایش ظاهر شوند. . اگرچه گاهی این خطوط قرمز برای برخی از چهره های سیاسی شکسته شده است، اما در مجموع این قانون نانوشته صدا و سیما برای پذیرایی از مهمانان است و در برخی موارد افرادی که چنین شرایطی را ندارند از حضور در مقابل صداوسیما منع شدند. دوربین.

علاوه بر همه اینها، تلویزیون برای پخش فیلم های خارجی محدودیت هایی برای مخاطب قائل است. مثلاً اگر بازیگر لباس نپوشد، قسمت بدون لباس چک یا طرحی تار را نشان می‌دهد و اغلب لباس‌های نامناسب را با آباژور پنهان می‌کند.

تلویزیون حتی گاهی اعتراف می کند که باید لوگوی باشگاه ورزشی ما را سانسور کند. یادتان هست همان سانسور لوگوی باشگاه «الف. اس” رم که در آن دو کودک توسط یک گرگ شیر می خورد و رسانه ملی فکر می کرد که نگاه کردن به سینه های گرگ برای مردم مناسب نیست و آنها را سانسور کردند! اما برخی روزها این خط قرمز تغییر می کند. و سیما روزهای خاصی را می شناسد که می تواند این دایره را گسترش دهد و به زنانی نشان دهد که حجابی متفاوت با استانداردهای صدا و سیما دارند. مثلاً در بخش های خبری با این زنان صحبت می کند و تصاویر آنها را نشان می دهد.

مرزهای این خط قرمز هیچ گاه مشخص نشده و همواره بر اساس سیاست های رسانه ملی تغییر کرده است، اما شب گذشته رسانه ملی در اقدامی غیرمعمول تمام سایه ها را کنار زد و تصویری از یک زن کاملا برهنه ایرانی را به نمایش گذاشت. در روزهای اخیر یکی از معترضان در هلند برهنه در میان معترضان به قوانین حجاب در ایران ظاهر شد و شروع به سخنرانی کرد. او از قانون پوشش در ایران انتقاد می کرد، اما در عین حال مجبور بود قسمت هایی از بدن خود را بپوشاند تا به قانون پوشش در هلند پایبند باشد و این اقدام او عموما مورد انتقاد بسیاری از معترضان در این کشور قرار گرفت. آنها احساس کردند که چنین رفتاری منجر به به حاشیه راندن مطالبات و اعتراضات مردم شده است.

اما بخش خبر ساعت 20:30 شامگاه 20 مهر تصمیم گرفت که برای حجاب و پوشش خط قرمز نداشته باشد و تصاویر این زن برهنه را با حداقل جلوه ها به نمایش بگذارد. این تصاویر شطرنجی نبودند و خیلی واضح بودند. شاید برای رؤسای حوزه خبری مهم نباشد که بچه های کوچک هم جلوی تلویزیون می نشینند. به طور معمول در چنین مواقعی حداقل باید تذکرات لازم داده شود. تصویری که سیاست دوگانه رسانه ملی را نشان می داد و هنجارشکنی جدی محسوب می شد… سیاست های رسانه ای که در عکسی گرافیکی سینه گرگ را سانسور کرده و تصویر زن برهنه را عادی می دانستند; طبیعی نیست و باید بررسی شود.

منبع: آفتاب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید