انتقاد از جمهوری اسلامی برای صدا و سیما; نادیده گرفتن بدیهیات درست نیست!

انتقاد از جمهوری اسلامی برای صدا و سیما;  نادیده گرفتن بدیهیات درست نیست!

روز جدید جمهوری اسلامی در گزارشی از اقدامات صدا و سیما در دستگیری سارقان گاوصندوق کشور انتقاد کرد.

هفته گذشته سردار اشعری، فرمانده کل انتظامی کشور از رسانه ملی به دلیل عدم انعکاس کافی تلاش های نیروها برای دستگیری سارقان شعبه بانک ملی تهران انتقاد کرد. در پی این انتقاد رئیس رسانه ملی واکنشی نشان نداد و طوری رفتار کرد که گویی عملکرد سازمان را پذیرفته و اعتراض فرمانده کل نیروی انتظامی را نپذیرفته است. تا دیروز با پخش سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت کنگره شهدای عشایر کشور که در آن ایشان فرمودند: حالا فرض کنید مثلاً پلیس کشور تعدادی از سارقان داخل را دستگیر کند. 48 ساعت پس از سرقت؛ خوب باید تشویق شوند اما در رسانه ملی ما می گویند به جای تشویق، سرزنش می شوند! عمدی نیست – مسلماً عمدی نیست – بلکه غفلت است; این سهل انگاری ها به نفع دشمن تمام می شود». رئیس سازمان صدا و سیما به اشتباه رسانه ملی اعتراف و عذرخواهی کرد.

متن انتقاد فرمانده کل قوا از بازتاب ضعیف رسانه ملی در پرونده سرقت بانک ملی این بود که وی گفت: این شکایت را به دوستانم در رسانه ملی گزارش می کنم. در هر صورت امیدواریم این مشکلات اصلاح شود. اتفاق مثبتی افتاده است و دشمن نمی‌خواهد رشد کند و خود ما هم از این دستاورد آگاه نیستیم. ما مشکل خواهیم داشت و از افرادی که در این پرونده زحمت کشیدند و کارآگاهانی که کار میدانی انجام دادند، تقدیر خواهند شد.»

پیمان جبلی پس از انتشار سخنان مقام معظم رهبری دیروز در نامه ای خطاب به ایشان نوشت:
“حضور مبارک رهبر معظم انقلاب”; سلام بچه های شما هشدارها و گلایه های شما را در رسانه ملی شنیده اند. بابت قصور و سهل انگاری عذرخواهی می کنیم و بدیهی است جبران خواهد شد. بی شک؛ ما سربازان شما در صدا و سیما همواره نیازمند تذکر و نصیحت شما هستیم و یکی از ویژگی های تحول در رسانه ملی توجه جدی و پیگیری مجدانه تذکرات و رهنمودهای معظم له خواهد بود.

سوال بسیار مهم این است که چرا رئیس سازمان صدا و سیما قبل از تذکر رهبری متوجه اشتباه رسانه ملی نشد و پس از انتقاد از فرمانده کل نیروی انتظامی به دنبال جبران نبود؟
اینکه رئیس رسانه ملی در نامه خود به مدیریت می نویسد «همیشه به تذکر و نصیحت شما نیازمندیم» امتیازی برای مدیران این رسانه نیست. درست است که نباید احساس نیاز به تذکر و نصیحت کنند، اما نادیده گرفتن مشکلات بدیهی و رفع ایراد پس از تذکر مدیریت نیز درست نیست. رسانه ملی باید همواره در رأس وظایف خود باشد و در صورت سهل انگاری به تذکرات و انتقادات افراد توجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید