کاهش جمعیت کیفری به معنای نادیده گرفتن مسائل امنیتی نیست


ساعت: 17:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903993

رئیس دادگاه عمومی و انقلاب تهران بر اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت زندان های کیفری تاکید کرد و تصریح کرد: این به معنای نادیده گرفتن مشکلات امنیت عمومی و آثار منفی و مخرب جرایم مجرمان و هنر نیست. قاضی این است که مجازات مجرمانه و عمل ارتکابی را به خوبی تشخیص دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی و رسانه ها؛ یحیی جعفری رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در بیست و پنجمین بازدید از مجتمع های دادگستری تهران در سال جاری، از مجتمع قضایی قدس بازدید و ضمن دیدار با برخی از همکاران و مراجعین عمومی، در نشست تخصصی قضات این مجموعه حضور یافت.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در این بازدید گفت: کارایی مجموعه دادگاه قدس قابل تحسین است و علیرغم گستردگی حوزه قضایی و حوزه های قضایی مربوطه، همکاران عزیز ما با تلاش و کوشش مضاعف به مقابله و رسیدگی می پردازند. به مشتریان پاسخ مناسب دهید.”

وی در پاسخ به گلایه همکارانش در زمینه مسائل مالی، اجتماعی و معیشتی و میزان کار و سختی آن اظهار داشت: چه زمانی شاهد دستیابی به جایگاه واقعی قاضی و قاضی باشیم که در نظر بگیریم. به گفته آموزه های دینی، مسئله قوه قضائیه به عنوان یک مقام و منزلت و تا زمانی که به عنوان برخورد با مقررات ناسازگار مالی، کاری و اداری دیده شود، مشکلات اساساً حل نمی شود.

جعفری در ادامه گفت: امروز مراجع قضایی به این باور رسیده اند که باید برای ارتقای جایگاه قوه قضاییه و کارکنان محترم آن چاره اندیشی شود که مایه امیدواری است.

وی با تاکید بر اجرای دستورالعمل کاهش تعداد زندانیان کیفری، تصریح کرد: این به معنای نادیده گرفتن مشکلات امنیت عمومی و آثار منفی و مخرب جرم ارتکابی مجرم نیست، بلکه هنر قاضی این است که تعیین تناسب مجازات با مجرم و عمل ارتکابی.

و در این جلسه حجت الاسلام علی زمانی معاون امور کیفری دادگاه های تهران در گردهمایی قضات مجتمع قضایی قدس با توجه به اعمال مجازات جایگزین حبس گفت: کاهش حبس و تعداد افرادی که به زندان فرستاده شدند، قانونگذار نهاد جدیدی به نام مجازات های جایگزین حبس ایجاد کرد که در قانون مجازات اسلامی پیش بینی شده است که در موارد 64 تا 87 ذکر شده است.

وی بیان کرد: تعیین مجازات و توجه به آثار و عواقب آن برای برخی افراد متفاوت است و نمی توان همه را به یک شکل مجازات کرد زیرا گاهی با مجازاتی مانند حبس جان انسان از بین می رود.

در این پخش حجت الاسلام زمانی معاون امور کیفری اداره کل، مسعود معصومی رئیس مجتمع قضایی قدس و مهدی فلاح رئیس اداره کل دادگاه ها به دغدغه ها، سوالات همکاران و مراجعین مردمی پاسخ دادند. حضور مدیرکل محاکم تهران

دیدگاهتان را بنویسید