کاهش جمعیت کیفری و لغو زندان ها سیاست جدید دستگاه قضایی است


ساعت: 16:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897462

رئیس قاضی استان تهران با تاکید بر اینکه «کاهش جمعیت کیفری» و «حبس» دو سیاست اصلی قوه قضائیه در دوره «تحول و تعالی» است، گفت: باید توجه داشت که کاهش جمعیت کیفری و حبس به این معنی است که از زندانی کردن افرادی که نیازی به زندان ندارند خودداری کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی القاصی رئیس قاضی استان تهران از بازگشت به زندگی 18 نفر از محکومان قصاص با تلاش شوراهای حل اختلاف استان تهران در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت : با تلاش ویژه اعضای شورای حل اختلاف استان تهران، در 18 پرونده منجر به قصاص نفس در چهار ماهه امسال رضایت اولیای دم اخذ شد و 18 نفر از محکومان به قصاص به زندگی خود بازگشتند.

رئیس قاضی استان تهران با تأکید بر اینکه «کاهش جمعیت کیفری» و «حبس» دو سیاست اصلی قوه قضائیه در دوره «تحول و تعالی» است، گفت: باید توجه داشت که کاهش جمعیت کیفری جمعیت کیفری و حبس به این معنا نیست که ناقضان نظم و آرامش عمومی باید در جامعه آزاد باشند و نظم عمومی را به چالش بکشند. بلکه به معنای پرهیز از زندانی کردن افرادی است که نباید روانه زندان شوند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا با اقدامات شوراهای حل اختلاف استان تهران در چهار ماهه نخست امسال یک هزار و 318 نفر از محکومان جرائم مالی و غیرعمد مالی از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

دیدگاهتان را بنویسید