کسب مقام دوم کشوری در کاهش جمعیت کیفری در زندانهای یزد

ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794717

سبزواری، مدیرکل امور استان های یزد با اشاره به افزایش 55 درصدی استفاده از پابند الکترونیکی در زندان های یزد، گفت: کشور از نظر کاهش جمعیت کیفری در این زندان ها رتبه دوم را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، حسین سبزواری صبح امروز در بازدید رئیس قاضی یزد به همراه جمعی از قضات استانی و ضابطان دادگستری در سامانه اتصال الکترونیکی زندان مرکزی یزد با استناد به شاخص های مختلف ارزیابی و رتبه بندی زندانیان در کشور، اظهار داشت: زندان های سراسر کشور. کشور بر اساس 19 شاخص مختلف در حوزه کاهش جمعیت کیفری مورد ارزیابی قرار گرفتند که مجموع زندانهای استان یزد رتبه دوم را کسب کردند..

وی با اشاره به تاکید رئیس سازمان زندان ها بر کاهش جمعیت کیفری و استفاده حداکثری از مجازات های جایگزین حبس از طریق الزام آور الکترونیکی افزود: ماه های امسال. سال گذشته 55 درصد افزایش داشته است.

سبزواری ادامه داد: در حال حاضر 170 زندانی در استان یزد به صورت الکترونیکی پایش می شوند که یزد را به یکی از استان های پیشرو در طرح تبدیل کرده است..

وی با اشاره به مزایای فردی و اجتماعی استفاده از مجازات های جایگزین حبس، گفت: استفاده از مهار الکترونیکی به عنوان جایگزین حبس می تواند آسیب های مختلفی را که در طول مدت محکومیت به زندانی و خانواده وی وارد می شود به میزان قابل توجهی کاهش دهد. ممکن است در خانواده و جامعه در حالی که تحت نظارت و محدودیت های خاصی باشد حضور داشته باشد.

مدیرکل زندانهای استان یزد تداوم حضور و بازدیدهای متعدد قضات زندان را یکی دیگر از عوامل کاهش جمعیت کیفری در زندانهای استان دانست و گفت: مراجعه قضات به زندانهای استان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. نگرانی های مددجو و خانواده های آنها نیز در کاهش تعداد زندانیان بسیار کمک کننده بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید