ایران تسلیم رویارویی های فرامرزی غرب نمی شود/ خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات پابرجاست


ساعت: 08:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890223

حنیف غفاری گفت: تا زمانی که جمهوری اسلامی از رسیدن به خواسته های خود مطمئن نشود، تسلیم دستکاری های فرامرزی و زیست محیطی غرب کشور نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حنیف غفاری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: روند بررسی مذاکرات هسته ای و پیشنهادات ارائه شده به اختلافات به ویژه از طرف اروپایی در کشورمان تشدید شده است.

وی افزود: برخلاف آنچه اروپا و آمریکا می‌خواهند القا کنند، جمهوری اسلامی ایران پاسخ سریع طرف غربی را در مورد لزوم سوق دادن ایران به پاسخ قطعی بله یا خیر نمی‌پذیرد. موظف به پاسخ دادن به پیشنهاد خود در قالب بله یا خیر می باشد.

غفاری تصریح کرد: اگر کشور غربی در مقابل پایبندی به اصل سند برجام تا این حد بر پیشنهادهای خود تکیه می کرد، باید آن را به صورت مطلق حفظ می کرد و از رویکرد مذکور استفاده می کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: کشور غربی باید به اندازه ای از سند برجام و مفاد آن محافظت می کرد که اجازه خروج دولت ترامپ و یا موضع گیری مسئولانه در برابر خروج دولت ترامپ را ندهد.

غفاری گفت: کشور غربی حق ندارد برای ایران مهلت تعیین کند و همچنین حق ندارد برای ایران تعیین کند که به چه شکل باید پاسخ خود را بدهد.

وی افزود: خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات به قوت خود باقی است، به ویژه موضوع ارائه ضمانت‌های اعتباری برای حضور شرکت‌های خارجی در ایران و رفع تحریم‌های غیرهسته‌ای که بر روند رفع تحریم‌های برجام تأثیرگذار است.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: تحریم هایی که با برچسب هایی غیر از برجام علیه ما اعمال می شود باید برداشته شود تا برجام به درستی اجرا شود.

غفاری تصریح کرد: همچنین حل موضوع گزارش های ادعایی مطرح شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان یک درخواست حقوقی از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در برخورد با چنین مواردی گشایشی به روی غرب نداشت. موارد

وی افزود: هر یک از پیشنهادهای جدید ارائه شده از سوی طرف غربی در آخرین دور مذاکرات، توسط مسئولان کشور مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت، اما

تا زمانی که جمهوری اسلامی اطمینان پیدا نکند که مطالبات خود را در مورد دغدغه های فوق الذکر به دست خواهد آورد، قطعاً تسلیم درگیری های فرامرزی و زیست محیطی طرف غربی نخواهد شد، بلکه بر یک توافق خوب تمرکز خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید