می توانستیم با هزینه 500 میلیاردی از 10 هزار میلیارد خسارت سیل جلوگیری کنیم


زمان: 12:36 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892214

جوکار با بیان اینکه نمی توانیم بگوییم مشکلات برای همیشه حل نمی شود، گفت: می توانستیم با 500 میلیارد از خسارت 10 هزار میلیاردی سیل جلوگیری کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون داخلی و شوراهای شورای اسلامی کشور در نشست اعضای شورای شهر یزد با اشاره به اینکه خطوط بین مرزهای یزد باید به طور شفاف مشخص شود، گفت: : در نقشه ارائه شده تورفتگی هایی وجود دارد که باعث ایجاد تفاوت می شود و بعداً با مشکل مواجه می شویم.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخشداری ندوشان در شورای اسلامی شهر یزد گفت: یکی از مشکلات فعلی شهر یزد این است که زمینی ساخته شده و آب و برق و گاز دریافت کرده است اما ساختمان مجاور از این امکانات محروم است. حتی در فصل سرما و گرما با مشکلات زیادی مواجه می شود، این کار اصلا درست و صحیح نیست.


نمی توان گفت که مشکلات برای همیشه حل نمی شود

وی با تاکید بر اینکه فلسفه حضور مسئولان مردم است، افزود: یکسری مشکلات وجود دارد که باید توسط مسئولان حل شود و نمی توان گفت که این چالش ها برای همیشه حل نمی شود.

جوخار با بیان اینکه ساخت مسکن با مشارکت مردم قابل اجرا خواهد بود، گفت: اگر بخواهیم با تسهیلات دولتی برای مردم مسکن بسازیم موفق نبوده ایم و نخواهیم شد. اگر مردم در ساخت مسکن شریک باشند می توانیم نهضت ملی مسکن را در کشور به بهترین نحو محقق کنیم.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و نادوشن در شورای اسلامی ادامه داد: در اوایل انقلاب زمین به مردم داده شد و خودشان شروع به ساخت آن کردند و اکنون می خواهند محدوده شهر را مشخص کنند. تا مشکلات آنها حل شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: برای اینکه بتوانیم در شهرها خدمات مناسبی را به مردم ارائه کنیم، ابتدا باید برنامه ریزی کنیم، سپس مشکلات و چالش های شهری را شناسایی کنیم، راهکارهایی را ارائه و اجرا کنیم.


در سیل اخیر مردم حتی در خانه های خود نیز در امان نبودند

وی با اشاره به وقوع سیل اخیر در شهر یزد و خسارات ناشی از آن گفت: متأسفانه در این سیل مردم حتی در منازل نیز در امان نبودند و نتیجه این قضیه بی توجهی گذشته بود چرا که ما انجام دادیم. مطالعه و پیمایش نداشته باشیم و اصلاً موضوع را بررسی نکردیم، ما متوجه نشدیم که روزی سیل می آید و باید آن را مدیریت کنیم. در فرانسه که ادعای تمدن دارد سیل آمد و نتوانستند جمع کنند اما ما فرق داریم و باید به مردم خدمت کنیم، البته قبل از وقوع چنین حوادثی باید پیشگیری کرد.

جوخار با ابراز تاسف از اینکه کاری در زمینه پیشگیری انجام نمی دهیم، افزود: زمانی که در استان یزد شاهد سیل بودیم برای تخلیه زیرگذر و زیرزمین آب از استان های دیگر تلمبه آوردیم که اصلاً زیبایی استان یزد نیست. .

نماینده مردم یزد، اشکذر و نادوشان در مجلس با بیان اینکه آمادگی مدیریت بحران در استان یزد را نداریم، افزود: مسیرهای سیلاب سال هاست مشخص است و باید پرسید که آیا این مسیرها در سال جاری رهاسازی شده است. استان یزد در این سالها یا نه. ? واضح است که اگر بخواهیم سیل را مدیریت کنیم باید مجاری سیل باز باشد.

وی شروع و پایان سیل را پشت سر گذاشت و باعث شد که سیل به مردم سر بزند و ادامه داد: سیلاب ها مستندسازی شده و باید برای رهاسازی آن تلاش شود تا دیگر شاهد مشکلات مشابه نباشیم.

رئیس کمیسیون داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه صفر ریال به بحث آبخیزها و سفره های زیرزمینی استان یزد اختصاص یافت، گفت: اگر 500 میلیارد برای کانال های امدادی سیل هزینه می شد اکنون شاهد 10 هزار تومان نبودیم. میلیارد دلار خسارت.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید