می خواهم روزی به جایی برسم که بتوانم از متقیان حمایت کنم


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817465

آیدا دلینو با اشاره به اینکه این روزنامه نگار به دلیل عشق و علاقه به حرفه خبرنگاری تلاش می کند مردم را از واقعیت ها آگاه کند، گفت: یکی از آرزوهای من این است که روزی به جایی برسم و بتوانم از متقیان حمایت کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، این پایگاه خبری مدت هاست که به معرفی جوانان و کارآفرینان موفق در عرصه های مختلف می پردازد. این بار با یکی از خبرنگاران جوان صدا و سیمای استان به نام آیدا دلینو گفت وگویی انجام دادیم. خواندن.


از بیوگرافی خود برایمان بگویید؟

آیدا دلینو متولد 1359 فارغ التحصیل رشته علوم تجربی سعی در قبولی در کنکور سراسری دارم یک خواهر و سه برادر دارم اصالتم بویراحمدی و فرزند اول خانواده هستم.

از کودکی با حمایت خانواده وارد جامعه قرآنی یاسوج شدم که برایم موفقیت بزرگی بود و در تمام طول عمرم برکات وجود قرآن را احساس کردم و حامل این امر هستم. قرآن مقدس. القاب و مقام ها علاوه بر این، برادر و خواهرم بخش هایی از قرآن را به یاد دارند.


الان در کدام بخش از صدا و سیمای استان فعالیت می کنید؟

من در تلویزیون و رادیو هستم.


چرا و چگونه وارد این حرفه شدید؟

از بچگی دختری بودم که فن بیان خوبی داشتم، از دبستان اجراهای متفاوتی داشتم و همیشه قاری قرآن بودم، در دبستان عاشق اجرا بودم، پدرم هر وقت مرا می دیدند اخبار زیادی می دید. من از همان روزها این علاقه را در خودم احساس کردم.

در سال 93 با پدرم به مرکز آزمون صدا و سیمای منطقه رفتیم و در آنجا آزمون دادم و قبول شدم و خانواده ام در تمام مراحل همراهم بودند.


برنامه های شما برای آینده چیست؟

از دوران کودکی اهداف و آرزوهایی دارم که برخی از آنها به کارهای آکادمیک و برخی دیگر مربوط به کار من است. دوست دارم با کمک تجربیات همه همکاران گرانقدر و عزیزم در جایگاه بهتر و قابل قبول تری قرار بگیرم، همچنین در دانشگاه و تخصص خوب ادامه تحصیل خواهم داد و برای مدت طولانی به تحصیل ادامه خواهم داد. به طور دقیق تر به پزشکی و زیرشاخه های آن علاقه مندم و به فعالیت های خیریه هم علاقه مند هستم، «تکرار می کنم جز خیر» امیدوارم بتوانم به اهدافم برسم.


آیا تا به حال در زندگی ناامید شده اید؟

بارها اتفاقی که می خواستم بیفتد اما نشد، شکست ها انسان را قوی می کند، بارها در زندگی شکست خورده ام و بارها زمین خورده ام اما هرگز ناامید نشده ام، به خودم ایمان دارم و ادامه می دهم، خدا را شکر لحظاتی که زندگی ام را حس می کنم و همیشه آن را حس کرده ام.

شکست ممکن است به سراغ هرکسی بیاید، اما اینجا باعث رشد انسان می شود، این شکست ها انسان را تربیت می کند، اما انسان باید خودش را باور کند.


806ec85c f4eb 4c21 a66c b644fd5f3021 خبر خاکستری


آیا خبرنگاری شغل و حرفه سختی است؟

حرفه خبرنگاری علاوه بر زیبایی، سختی ها و مشکلات زیادی دارد و اگر مردم در این موقعیت نباشند، مشکلات، درد و تنش او را احساس نمی کنند. بنابراین امیدوارم روزی برسد که خبرنگاران به جایگاه واقعی خود در جامعه برسند، علاوه بر سخت کوشی، لذت و عشق به کار نیز می تواند کار را آسان کند.


دوست دارید در کدام حوزه های خبری بیشتر کار کنید؟

من دوست دارم با مردم ارتباط برقرار کنم، مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانم، یک خبرنگار به دلیل عشق و علاقه ای که به حرفه خبرنگاری دارد سعی می کند مردم را با واقعیت ها آشنا کند و مشکلات و کاستی های جامعه را در یک جامعه توضیح دهد. به موقع و درست روزنامه نگار متعهد هرگز نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت نیست و بسیاری از مصالح جامعه را بر منافع خود ترجیح می دهد.

امیدوارم بتوانم کارم را در این زمینه به درستی انجام دهم.


acb58d23 f579 46a4 b0cb 68794f3d3a7a خبر خاکستری


اولین گزارشی که روی آن کار کردید چه بود؟

من گزارش های مختلفی کار کرده ام و هر کدام بازخوردهای متفاوتی داشته است، اولین گزارش من از یک خانواده قرآنی بود و این گزارش را خیلی دوست دارم.


خاطرات جالبی از روزهای کاریتان، اگر دارید؟

برای اولین بار مدیر آتش نشانی یاسوژ را دیدم و برای تهیه گزارش به دفتر ایشان رفتیم، با رئیس سازمان مصاحبه کردیم و صحبت کردیم، آنجا بودند و گفتند با ماشین شما را به محل مورد نظر می رسانیم. ، دم در ایستادیم و منتظر ماندیم.

آمدند دم در و گفتند برویم اما من همچنان جلوی در ایستاده بودم که آقای یوسفی بیاید چون نقابشان را برداشته بودند.

اگر بخواهم خاطرات تلخ را بیان کنم، حادثه ای بود که برای خانمی 35 ساله رخ داد، زنی که در چاه آسانسور افتاد و آنقدر مجروح شد که من بسیار متاثر شدم.


آیا تا به حال به یک رپورتاژ رفتید و اشک ریختید؟

برای گرفتن گزارش از تزریق واکسن کرونا به یکی از اتاق های تزریق که افراد زیادی برای تزریق به آنجا آمده بودند، رفتم. در این بین تعداد زیادی از مقامات شهرداری برای تزریق واکسن آمده بودند. بر چهره هایشان سختی و خستگی بود و دلهای پاکشان ملموس بود

به من گفتند اینها کسانی هستند که سلامتی خود را برای مردم این شهر و استان گذاشته اند، با دیدن این صحنه ها خیلی ناراحت شدم، با خودم گفتم دوست دارم به جایی برسم که روزی بتوانم از اینها حمایت کنم. مردم.


خبرنگار زن بودن سخت است؟ ویژگی های یک خبرنگار چیست؟

خبرنگار بودن کار سختی نیست، فقط باید باهوش بود و حرفه ای را که داری دوست داشت، با این حساب همه سختی ها آسان خواهد بود.

رعایت اخلاق حرفه ای، اعتبار، حقیقت گویی، شجاعت و شجاعت از جمله ویژگی های کار خبرنگاری است که خبرنگاران از طریق آن در ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برمی دارند. باید گفت عملکرد خوب خبرنگار در عرصه اطلاع رسانی، پیشرفت، توسعه و ارتقای سطح فکری جامعه و اگر خبرنگاران بتوانند در کارهای سازنده خود بر افکار عمومی تاثیر بگذارند، بدون شک اقشار مختلف مردم تمایل بیشتری خواهند داشت. برای آشنایی با آنها حرفه شیرین و سختی خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید