نابرابری در توزیع بودجه / 1000 میلیارد تن برای مسجد تهران

نابرابری در توزیع بودجه / 1000 میلیارد تن برای مسجد تهران

روز جدید : نماینده چابهار در مجلس گفت: آیا این بودجه رو به کاهش فقط شامل مناطق ضعیف در ساخت زیرساخت های عمرانی می شود؟ آیا قدرت آقایان برای افزایش دیوانه کننده بودجه صداوسیما کافی نیست؟

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در واکنش به لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت در مجلس در سال 1401 گفت: این لایحه بودجه سال 1401 در مجلس مطرح شد. آیا قدرت آقایان برای افزایش دیوانه کننده بودجه صداوسیما کافی نیست؟

کاهش بودجه آقایان فقط شامل مناطق حاشیه ای می شود / جنابعالی به سازمان هایی که افزایش بودجه خیره کننده داشته اند نمی رسد / فراموش نکنیم که میرکاظمی وزیر دولت بود که برنامه و سازمان بودجه را حذف کرد.

وی ادامه داد: آیا باید 1000 میلیارد تن برای مصلی تهران تخصیص داده شود، اما آیا 4 شهرستان حوزه ساحلی مکران که مقام معظم رهبری بر توسعه آن تاکید دارند بدون یک تخت بیمارستانی رها شود؟ آیا این در توزیع اعتبار عادلانه است؟

ساعدی با انتقاد از عملکرد رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: فراموش نمی کنیم که آقای میرکاظمی وزیر کشوری بود که سازمان برنامه و بودجه را به کلی حذف کرد. آیا او در آن زمان به آن اعتراض داشت؟ «اکنون پیشنهاد می کنیم که این ریاضت توسط دفتر برنامه ریزی، بودجه و اعتبار ریاست جمهوری آغاز شود.

وی افزود: در حال حاضر تنها مناطقی که از بودجه بی بهره اند، بافت های پسماند و زیرساخت های عمرانی در مناطق فقیرنشین است. طبیعتاً مجلس با نگاه انقلابی خود و به ویژه با جدیت خود آقای کلیباف، ما به شایستگی های بسیاری از برخی نهادهای فرهنگی امیدواریم که «وجود آنها لازم است، اما اولویت نیست، خدای ناکرده آن را کاهش دهیم و آن را به سمت ساختن هدایت کنیم. زیرساخت ها در مناطق فقیر در حوزه های راه، آموزش، بهداشت و آب.

سخنگوی چابهار در پاسخ به سوالی درباره افزایش دوبرابری بودجه کابینه ریاست جمهوری گفت: با اینکه غزل حافظ و سعدی را می خوانم در شهر غریبی که تفاهم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید