ناراحتی علی پروین از استقلالی پس از مصاحبه جنجالی مقابل پرسپولیس

ناراحتی علی پروین از استقلالی پس از مصاحبه جنجالی مقابل پرسپولیس

شاهرخ بیانی بعد از سال ها درباره پرسپولیسی شدنش گفت: از علی پروین پیغام گرفتم. مرا به بیابانی بردند و دور زمین را خط کشیدند و با گچ روی آن خاک شاهرخ بیانی نوشتند و من ساده لوحانه باور کردم که زمین مال من است! سیاه شدم و رفتم پرسپولیس».

بیانی پس از یک سال حضور در پرسپولیس به العربی قطر رفت و یک فصل برای آن تیم بازی کرد. او پس از بازی در قطر در حالی که هواداران زیادی منتظر بازگشت او به استقلال بودند به پرسپولیس بازگشت. شاهرخ این بار در جام باشگاه های آسیا به عنوان هوادار برای پرسپولیس به میدان رفت. تصمیمی که مواضع قوی علیه بیانی را برانگیخت. او در این رابطه حکایت جالبی دارد: آن سال که از قطر برگشتم اصلا قصد رفتن به پرسپولیس را نداشتم. محمدحسن انصاری فرد و برادرش در آن زمان در سازمان تربیت بدنی بودند. به مغازه من آمدند و گفتند علی پروین را کنار گذاشته ایم و باید به عنوان دستیار به پرسپولیس بیایی و برای این تیم در آسیا بازی کنی. گفتم دیگر برای پرسپولیس بازی نمی کنم. فردای آن روز حراست سازمان تربیت بدنی، فدراسیون فوتبال و حتی رئیس سازمان تربیت بدنی پیغام دادند که بازی ملی است و باید برای پرسپولیس بازی کنی. گفتم می خواهم به قطر برگردم چون قرارداد دارم اما مجبورم کردند برای پرسپولیس بازی کنم.

وی در ادامه صحبت های خود اینگونه گفت: آقایان به من گفتند که شما بازیکن تیم ملی هستید، کاری نکنید که باعث تحقیر تیم ملی شود. در تیم ملی هم شرایط خوبی داشتم و باید در آسیا برای پرسپولیس بازی می کردم. من حتی با تیم تمرین نکردم، فقط روز آخر یک جلسه تمرین کردم. وقتی از مسابقات برگشتیم و علی پروین را در فرودگاه دیدیم، برگشتم چون از او راضی نبودم.»

شاید تصور می شد علی پروین جواب شاهرخ بیانی را بدهد اما اسطوره پرسپولیس جواب نداد.

یکی از نزدیکان علی پروین در این رابطه گفت: اولاً علی آقا مدتی است که سکوت کرده و اصلا دوست ندارد مصاحبه کند! از طرفی پروین از گذشته های دور تا به امروز عادت به جواب دادن به شاگردانش نداشته و با هیچ یک از بازیکنان قدیمی خود با اینکه نمک خورده و نمکدان را شکسته اند، مصاحبه نکرده است!

دیدگاهتان را بنویسید