نامه تهدید آمیز کمیسیون ملی اخلاق ورزش به فدراسیون فوتبال


ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897139

کمیسیون اخلاق ورزش کشور در نامه ای به رئیس جدید فدراسیون فوتبال، از هنجارشکنی و رفتار غیراخلاقی برخی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدایتابی قاسمی، دبیر کمیسیون اخلاق ورزش کشور در نامه ای به مهدی تاج، رئیس جدید فدراسیون فوتبال، به انتشار برخی تصاویر و بروز برخی رفتارهای غیرعادی تعدادی از تماشاگران فوتبال در ورزشگاه ها اشاره کرد. باعث نگرانی و نگرانی جامعه اخلاق مدار ایران شد.فدراسیون فوتبال هشدار داد و خواستار اتخاذ تدابیری برای مدیریت صحیح حضور تماشاگران در ورزشگاه شد.

در این نامه با اشاره به مسئولیت پذیری حوادث ورزشگاه ها از سوی مدیران مربوطه، برخورد با متخلفان و رفتارهای ضد فرهنگی و اخلاقی در ورزشگاه ها مورد تاکید قرار گرفته است.

متن کامل نامه قاسمی خطاب به مهدی تاج به این شرح است: وی ضمن تبریک انتصاب جنابعالی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال، احترام به قوانین و ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی هر کشور را جزء لاینفک و لاینفک می‌رساند. مقررات بین المللی از جمله در زمینه ورزش و رعایت الزامات فدراسیون های جهانی با توجه به هنجارهای فرهنگی و ارزش های اخلاقی پذیرفته شده جامعه، یکی از وظایف مدیران ورزش کشور است.

انتشار برخی تصاویر مربوط به حضور بانوان در لیگ برتر نشان از هنجارشکنی و رفتارهای مغایر با شئونات اخلاقی توسط تعدادی از بینندگان دارد و این موضوع باعث نگرانی جامعه اخلاق مدار کشور می شود.

بر این اساس انتظار می رود با درک تعهدات بین المللی و ضرورت پاسخگویی به مطالبات جامعه، اقدامات لازم برای مدیریت صحیح حضور تماشاگران در ورزشگاه ها انجام شود و با مسئولیت پذیری مدیران مربوطه، تمامی موارد هنجارشکنی و هنجارشکنی و هنجارشکنی ها به خوبی مدیریت شود. رفتار ضد فرهنگی و ارزش های اخلاقی مورد توجه قرار خواهد گرفت.


نامه کمیته ملی اخلاق ورزشی به فدراسیون فوتبال

دیدگاهتان را بنویسید