نامه سلیمی به رئیس قوه قضائیه درباره حکم عجیب یک قاضی/ دهباشی به دلیل توهین به امامزاده توجیه شد.


ساعت: 23:58
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817178

عباس سلیمی نمین در نامه ای به رئیس قوه قضاییه در خصوص صدور قرار منع تعقیب حسین دهباشی نوشت: بار بی بدیل انقلاب اسلامی مورد انتظار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چندی پیش حسین دهباشی تهیه کننده فیلم انتخاباتی حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ در صفحه توئیتر خود شایعه بی سابقه ای درباره درگذشت مرحوم سید احمد خمینی فرزند بنیانگذار جمهوری اسلامی منتشر کرد که واکنش هایی را در فضای مجازی به دنبال داشت.

پس از این ماجرا حجت الاسلام سیدحسن خمینی فرزند حاج احمد خمینی از وی شکایت کرد اما اخیراً اعلام شد با اعلام حکم دهباشی قرار منع تعقیب صادر شده است. این تصمیم برای برخی از مشتاقان امام خمینی و علمای تاریخ مایه تعجب بود.

عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در نامه ای به رئیس قوه قضائیه نوشت: برادر گرامی جناب آقای خجت الاسلام والمسلمین اژه ای.

رئیس محترم قوه قضائیه

با سلام ضمن تبریک سال نو و تشکر از زحمات هوشمندانه جناب عالی در جهت بهبود و تقویت ساختار قوه قضائیه، خواستم نکاتی را در خصوص صدور حکم تعقیب مشترک (آقای حسین دهباشی) در این خصوص از شکایت بیت امام خمینی:

1- اطلاعاتی مبنی بر عدم احضار متهم به دادسرا به این بهانه که شاکی وی را مجهول الهویه معرفی کرده است و آدرس وی پس از استعلام مراجع ذیربط به راحتی در اختیار بازپرس محترم قرار گرفته است! حضور مشتکی عنه در شعبه بازپرسی قطعاً کمک مؤثری در روشن شدن پرونده و احتمال انتساب جنایت به وی بوده است، چرا که وی در پاسخ به بازپرس باید قصد خود را برای فوت از یادگار امام (مرحوم سید احمد) توضیح می دهد. وی گفت: مصرف نامنظم. مستحضرید که تعقیب و تحقیق از شریک یکی از وظایف ذاتی قوه قضائیه است.

2- بازپرس محترم در مشاهدات مکتوب خود می فرماید: «از طرفی کلیه اسناد بیانی به صورت اسکرین شات است که از نظر دیجیتالی شدن آن تصویر، توسط سامانه های الکترونیکی قابل دسترسی و گرفتن است.» آناه پس از اعتراض شدید رسانه ای، از تفسیر خود منصرف نشد و صحت آن را نیز تایید کرد، تجدیدنظرخواه صحت دارد؟!حمایت از جعلی بودن اخبار منتسب به وی؟

3- مشتکی عنه پس از واکنش تند افکار عمومی به این توهین نابجا و قبل از صدور قرار منع تعقیب، توئیت خود را حذف کرد، اما جای دیگری نیز وجود دارد که در صحت سند شکایت وی دلیل انتساب جرم توسط شاکی به شکایت وجود دارد. ، بیشتر نه!

4- در رأی منع تعقیب کیفری به اتهامات زیر «توهین به مردم عادی» ذکر شده است. مرحوم حاج سیداحمد خمینی به عنوان ولی امر امام و ملت ایران در دوران حکومت امام نقشی بی بدیل داشت و عمر کوتاه ایشان پس از رحلت پدر بزرگوارش بر مقام الگوی ایشان افزود. بیگانه مطبوعات را در حوزه قدرت باطل می کند. بنابراین استفاده از کلمات و اسناد برای این سرمایه اجتماعی با افراد عادی متفاوت است.

5- رویکرد جنابعالی برای تقویت فضای بحرانی کشور و افزایش ظرفیت نقدینگی به ویژه در بین دست اندرکاران بسیار محترم و قابل تحسین است، اما نباید این سیاست سازنده را فرصتی برای کسانی دانست که قصد تخریب عمدی سرمایه اجتماعی را دارند. دلایل. بودن!

رئیس محترم قوه قضائیه! با آرزوی توفیق روزافزون جناب عالی در جهت تقویت قوه قضائیه از جهات مختلف به ویژه صدور آراء متقن شرع مقدس که اخیراً در اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری به آن اشاره کرده اید، اقدام لازم است. انتظار می رود وزن بی بدیل انقلاب اسلامی را حفظ کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید