قول قاضی صادق / رئیس قوه قضائیه برای بازگرداندن کارخانه فولاد ازنا به دادرسی


ساعت: 17:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855451

پس از 3 سال تعطیلی و زمین گیر شدن یکی از مهمترین فولادسازان ایران با تلاش و جفای مستمر مسئولان استانی و همچنین جفای خاص حجت الاسلام والمسلمین گلام حسین محسنی اجایی رئیس قوه قضائیه، کارخانه فولاد و فولاد بازگشت. به تولید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مهدی نبیان عضو و نایب رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد ازنا گفت: استان لرستان در سال های اخیر یکی از استان هایی بوده که با چالش افتتاح پروژه های نیمه تمام مواجه بوده و همواره کارکنان استانی را در شرایط سخت قرار داده است. چرا که افتتاح این واحدهای تولیدی خواسته اصلی مردمی است که با مشکلاتی مانند بیکاری در این استان دست و پنجه نرم می کنند.

وی با بیان اینکه این مشکل ضربه بزرگی به اشتغال مردم منطقه وارد کرده است، ادامه داد: بازگشت کارخانه فولاد و فولاد ازنا به زنجیره تولید در رویدادهای مهم در سطح کشور و سپس در سطح استان منجر به این شد. به تمرکز نیروی کار در استان و کاهش بیکاری و عدم بازگشت کارگران لرستان به سایر استان ها برای کار. چرا که بر اساس سند راهبردی ابلاغی از سوی هیات مدیره مجتمع فولاد و فولاد ازنا، در فاز اول این کارخانه به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد 7000 شغل در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون این پروژه فاز اول را تکمیل می کند.

به گزارش خبرنگار ما، کارخانه فولاد و فولاد ازنا یکی از پروژه های مهم ملی و البته در استان لرستان است که بیش از 3 سال است که با مشکلات پیچیده ای دست و پنجه نرم می کند و همین مشکلات باعث شد که این مجموعه نتواند. ادامه دارد.

اگرچه مسئولان محلی استان لرستان و به ویژه حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا رایزنی های مختلفی را برای حل مشکلات این مجتمع بزرگ فولادی در سطح سه قوه آغاز کرده بودند که روند کار را تسریع کرد، اما در نهایت حجت الاسلام اژه ای در سفر یک روزه خود به قوه قضائیه در سفر یک روزه خود به استان لرستان با نمایندگان کارگری مجتمع فولاد و فولاد ازنا (آقایان وحید نادری و عبدالله خلیلی) دیدار و گفتگو کرد. شعار مهم مقام معظم رهبری برای «رفع موانع تولید» ایشان وعده بازگشایی این واحد تولیدی را دادند و پس از ریاست قوه قضائیه در 30 مهر 1396، این مجتمع فولادی که در اردیبهشت 1396 به طور موقت تعطیل شده بود، مجدداً فعالیت خود را آغاز کرد.

پیش از این حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در تاریخ 19 اسفند 95 گفته بود که 90 نفر از مسئولان ازنا در این مجموعه مشغول به کار هستند و با بهره برداری کامل از این مجموعه افراد بیشتری استخدام خواهند شد.

بر اساس این گزارش، تلاش مشترک و جفای مجدانه قوه قضائیه به ویژه حجت الاسلام والمسلمین اژه ای گره به ظاهر ناگسستنی این مجموعه صنعتی را گشوده است که البته اتفاق مهمی در این شرایط اقتصادی است که بخشی از آن است. تحریم های سرکوبگرانه استکبار جهانی. در مقابل ملت ایران تا حدودی در عرصه صنعتی خنثی شود چرا که محصول استراتژیک این کارخانه در حوزه صنعتی موجب استقلال ملت ایران در زمینه فولاد و ارتقای کیفیت محصولات مرتبط خواهد شد.

گفتنی است ایران سالانه 6 میلیون تن ورق فولادی وارد می کند که به دلیل تحریم ها هزینه های هنگفتی را به کشور تحمیل می کند و مجتمع فولاد و فولاد ازنا توانایی تولید 2 میلیون تن ورق فولادی در سال را دارد که این یک محصول است. گام مهمی در استقلال خارجی جهان و اقتصاد منجر به مقاومت خواهد شد و در گام بعدی ارتقای کیفیت محصولات ایرانی اعم از خودرو و صنعت نفت و گاز دغدغه همیشگی مدیریت خواهد بود و می توان گفت که اگر توسعه ازنا با این سرعت ادامه دارد، در اشتغال پیشرو خواهد بود، این ایجاد و استقلال از خارج خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید