نامه نماینده فیفا به ایران اینترنشنال و پرشیا اسپورت/ حقوق پخش ایرانیان متعلق به صدا و سیما است.


ساعت: 21:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912505

شرکت بین مدیا، گروه رسانه ای beIN، به عنوان نماینده انحصاری فیفا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا برای پخش مسابقات جام جهانی، تاکید کرد که «حق پخش مسابقات جام جهانی برای ایرانیان، حق انحصاری صداوسیما است».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طبق اسناد به دست آمده، فیفا حق پخش مسابقات جام جهانی را به گروه رسانه ای beIN اختصاص داده است و صداوسیما نیز با عقد قراردادی با آن شرکت، قابلیت پخش 64 بازی جام جهانی را برای ایران خریداری کرده است.
بر اساس مستندات موجود و با اعلام مشاور مدیرعامل شرکت و مدیر حقوقی گروه رسانه ای beIN، با توجه به اینکه دو شبکه پرشیانا و اینترنشنال تبلیغات غیرقانونی برای پخش جام جهانی فوتبال به ایران را آغاز کرده اند. ، با هشدار جدی این شرکت با نماینده فیفا مواجه شد.


نامه نماینده فیفا به ایران اینترنشنال و پرشیا اسپورت/ حقوق پخش ایرانیان متعلق به صدا و سیما است.

در بخشی از آن نامه که به صورت جداگانه برای شبکه های بین المللی و پرشینا ارسال شده، آمده است: «بر اساس توافق فیفا و گروه رسانه ای beIN، فیفا حق انحصاری پخش جام جهانی فوتبال 2022 قطر – FIFA World را به beIN Media Group اعطا کرده است. فوتبال جام حذفی 2022 – (زنده، با تاخیر و پخش مجدد) در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) از جمله ایران. بر این اساس هرگونه پخش مسابقات جام جهانی 2022 برای ایرانیان در کشور ایران نقض این حقوق انحصاری بوده و خسارات قابل توجهی به beIN خواهد داشت. این به عنوان یک اخطار قانونی برای اطمینان از رعایت فوری شما و جلوگیری از هرگونه اقدام بیشتر در این مورد تلقی می شود. هیچ چیز در این نامه به منزله چشم پوشی صریح یا ضمنی از حقوق یا راه حل های beIN نیست. از جمله هر گونه حقوق یا راه حلی در رابطه با نقضی که صراحتاً ذکر نشده است، چه در حال حاضر و چه در آینده، که همه آنها به صراحت بیان شده اند.”


نامه نماینده فیفا به ایران اینترنشنال و پرشیا اسپورت/ حقوق پخش ایرانیان متعلق به صدا و سیما است.

پیش از این سازمان صداوسیما اعلام کرده بود که برای اولین بار این مسابقات با کیفیت 4k از شبکه فرات در اختیار مخاطبان قرار می گیرد و پلتفرم های دارای مجوز از این سازمان نیز می توانند این بازی ها را به صورت زنده به صورت iframe پخش کنند.

اولین بازی امشب ساعت 19:30 به وقت تهران از شبکه سه و ورزش پخش می شود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید