ناپدید شدن عجیب هندبالیست ایرانی دختر ایرانی در اسپانیا

هندبالیست‌ها و دختران ایران پیش از این در ۶ دوره مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده‌اند، اما بهتر از ۶ به پایان نرسیده‌اند. بازی های آسیایی آن دوره (2021 اردن) اما جایی بود که بالاخره جادوی این بازیکنان را شکست. شاگردان خدیجه قانع در شرایطی نابرابر به مصاف حریفان آسیایی رفتند و بدون از دست دادن حتی یک دیدار تدارکاتی توانستند به مقام چهارم آسیا دست یابند.

ناپدید شدن عجیب شقایق دختر ایرانی در اسپانیا

کار بزرگ آنها زمانی بود که فدراسیون جهانی هندبال اعلام کرد که پنج تیم برتر در این نبرد مجاز به راهیابی به جام جهانی (اسپانیا 2021) هستند. به همین دلیل هندبالیست های کشورمان با زدن یک تیر دو نشان اولین تیم ورزش بانوان ایران که رنگ جام جهانی را در بالاترین سطح رقابت ها دارد، به خود اختصاص دادند. اما این همه خبر خوش هندبال بانوان ایران نبود. چهار نفر از آنها در مسابقات هندبال آسیا سکویی گرفتند تا بلافاصله در مسیر لژیونرها قرار گیرند. شانس با برخی از ملی پوشان آنقدر دوستانه بود که بلافاصله اردن را به مقصد ترکیه ترک کردند.

اتفاق دیگری که باعث شد این روزها تیم ملی هندبال بانوان ایران در بین بزرگان این رشته مطرح شود و رسانه های خارجی نیز به آن توجه ویژه ای داشته باشند، نوع پوشش آن است. پوششی کاملا محجبه که قبلاً در تاریخ مسابقات قهرمانی هندبال زنان جهان دیده نشده بود. بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان به میزبانی اسپانیایی ها برگزار شد و روزنامه معتبر ورزشی کشور (ع) توصیف جالبی از بانوان ایرانی داشت.

ناپدید شدن عجیب شقایق دختر ایرانی در اسپانیا

آس بلافاصله پس از اولین بازی تیم ملی هندبال کشورمان مقابل رومانی نوشت: ملی پوشان هندبال ایران در اولین دیدار با لباس های غیر نظامی و جوراب های سفید زیر شورت که تمام پاهایشان را پوشانده بود حاضر شدند. همه بازیکنان روسری و حجاب داشتند که آنها را متمایز می کرد. در جریان بازی هیچ اعتراض و حادثه ای رخ نداد و همه چیز طبق روال پیش رفت. حضور ایرانی ها در اسپانیا یک پیروزی است!

عملکرد خیره کننده فاطمه خلیلی دروازه بان تیم ملی در این مسابقات یکی دیگر از دلایلی بود که هر روز واکنش ها به حضور تاریخی هندبال بانوان ایران بیشتر نمایان می شود. اگرچه نماینده ایران در جام جهانی اسپانیا در تمامی دیدارهای خود با اختلاف زیادی شکست خورد، اما هلیلی دو بار از سوی مسئولان این مسابقات (مقابل نروژ و آنگولا) به عنوان ارزشمندترین بازیکن زمین شناخته شد.

ناپدید شدن عجیب شقایق دختر ایرانی در اسپانیا

حالا اما با وجود اینکه جام جهانی اسپانیا به پایان رسیده، همچنان اخبار مهمی در اطراف این تیم می چرخد. خبری که این بار چندان خوشایند نیست و بویی از آن می آید. روز گذشته خبری مبنی بر ناپدید شدن شقایق باپیری، ملی پوش هندبال بانوان ایران در اسپانیا منتشر شد و مدیران این تیم از این موضوع بی اطلاع بودند. باپیری همراه تیم بوده اما از روز سه شنبه در هتل دیده نشده است.

خبر غیبت این پیشکسوت در تیم ملی هندبال بانوان شوک بزرگی برای همگان به همراه داشت اما تاکنون هیچ واکنشی از سوی کادرفنی فدراسیون هندبال ایران و ستاد نظارتی حاضر در اسپانیا صورت نگرفته است. جالب اینجاست که کارکنان فدراسیون جهانی هندبال و برگزارکننده مسابقات جهانی این موضوع را فاش کرده و در گفت و گو با شبکه اسپانیایی “TV 2 Sport” آن را تایید کردند.

ناپدید شدن عجیب شقایق دختر ایرانی در اسپانیا

این خبر را دیروز (سه شنبه) دریافت کردیم و خیلی سریع به پلیس اطلاع دادیم. تحقیقات پلیس درباره ناپدید شدن بازیکن 30 ساله ایرانی آغاز شده است که در اولین قدم مشخص می شود آیا جرمی صورت گرفته است یا خیر. پلیس همچنین در حال تحقیق در مورد ناپدید شدن چهار بازیکن کامرونی است اما تاکنون خبری از آنها منتشر نشده است. البته تاکنون خبری مبنی بر وقوع جنایت در این زمینه گزارش نشده است. “در حال حاضر کار زیادی نمی توانیم انجام دهیم.”

اگرچه رسانه های خارجی از واژه شقایق مفقود یا ناپدید شده استفاده می کنند، همانطور که از صحبت های مدیر کمیته برگزاری جام جهانی اسپانیا می توان دریافت، اما بعید است اتفاق نگران کننده ای برای این ورزشکار بیفتد. زیرا علاوه بر وی، چهار تن از اتباع کامرونی نیز دست به چنین اقدامی زده اند و خبر پناهندگی خود را به زبان منتشر کرده اند.

اویسن در ادامه به مشکل پناهجویان در مسابقات بین المللی اشاره می کند و به این نتیجه می رسد که ناپدید شدن پنج هندبالیست ایرانی و کامرونی پناهنده است. رسانه‌های دانمارکی می‌نویسند: «اگر نگاهی به رویدادهای گذشته در مسابقات ورزشی مهم باشد، می‌توان نتیجه گرفت که این ورزشکاران گمشده احتمالاً در تلاش برای پناه بردن هستند. این چیزی است که رایج بوده و حتی در حاشیه بازی های المپیک نیز دیده شده است. معمولاً ورزشکاران در چنین شرایطی برای چند روز ناپدید می شوند و سپس از کشور همسایه درخواست پناهندگی می دهند!

ناپدید شدن عجیب شقایق دختر ایرانی در اسپانیا

شقایق باپیری یکی از قدیمی ترین بازیکنان تیم ملی هندبال بانوان ایران است که در چندین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به همراه تیم ملی حضور داشته است. گفته می شود این هندبالیست بیشترین آمار بازی ملی را دارد. شقایق عنوان اولین لژیونر هندبال زن ایران را نیز در اختیار دارد. وی این تجربه را امسال با حضور در لیگ هندبال اربیل عراق به دست آورد. «افرتان هولیر» نام تیمی بود که باپیری برای عراقی ها بازی کرد. اگرچه این تیم نتوانست در این دوره از مسابقات به مقام قهرمانی دست یابد، اما ستاره ایرانی این تیم در ترکیب تیمش عملکرد موفقی داشت و موفق شد عنوان خانم گلی را در این دوره از مسابقات به دست آورد و توجهات را به درخشش او در افراتان سوتیه جلب کند.

عراقی ها همانقدر که دنبال پاسپورت هندبال بانوان ایران بودند، با تغییر ملیت به او فرصت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را برای تیم ملی عراق دادند اما او این پیشنهاد را رد کرد و از ماندن در تیم ملی هندبال بانوان ایران خودداری کرد. بازی کند و برای جام ملت های آسیا آماده شود.

حالا اتفاقی که افتاده این است که این هندبالیست کرد پس از اتفاقات مثبت تیم ملی به یکباره دست به چنین اقدام مشکوکی زد. روز گذشته با تماس تلفنی با رئیس فدراسیون و سایر اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال سعی کردیم از جزئیات ناپدید شدن تیم ملی مطلع شویم اما این افراد یا خارج از محدوده بودند و یا حاضر به پاسخگویی به تلفن همراه خود نشدند. .

باید اذعان داشت که شقایق باپیری هم مانند همه اتفاقات تکراری ورزش کشور در سال های اخیر تمایلی جز پناهندگی به اروپا ندارد. مطمئناً در روزهای آینده اخبار موثقی از دوستان نزدیک و البته کارکنان فدراسیون در این خصوص منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید