ناپدید شدن پلنگ های ولگرد در قائمشهر/ دو کارمند ناجا مجروح شدند


ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834131

رئیس حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران اعلام کرد؛

کوروس ربیعی با تایید خبر مفقود شدن پلنگ بی خانمان در قائمشهر گفت: پس از زنده ماندن علیرغم تلاش دامپزشکان برای نجات جان پلنگ بی نتیجه ماند و این حیوان تلف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کوروس ربیعی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: ساعت 5 صبح امروز یک قلاده پلنگ نر در خیابان قائم شهر ساری مشاهده شد که باعث ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی این شهر شد.

وی گفت: هنوز اطلاعات قطعی از ورود پلنگ به داخل شهر یا تحت مراقبت شخصی در دست نیست.

خاخام افزود: پلیس و آتش نشانان در خیابان های شهر برای نجات پلنگ به حالت آماده باش درآمدند که در حین انجام ماموریت یکی از ماموران مجروح شد.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: پلنگ با ورود به یکی از منازل، در بین راه به یکی دیگر از پلیس ها حمله کرد و وی را مجروح کرد.

وی گفت: پلنگ در حین تعقیب و گریز نیروهای محیط زیست و پلیس به آن سوی شهر گریخت و برای جلوگیری از وحشت بیشتر مردم، یکی از ماموران برای جلوگیری از صدمات بیشتر به ماموران پلیس، پلنگ را شلیک کرد.

وی گفت: پلنگ با استفاده از یک قبضه پیکان با موفقیت داروسازی و به پناهگاه حیات وحش سمسکنده منتقل شد و علیرغم تلاش دامپزشکان برای نجات جان پلنگ، این حیوان تلف شد.

رئیس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در این زمینه گزینه های متعددی وجود دارد که یکی از آنها این است که این پلنگ نر 4 یا 5 سال است که در اسارت بوده و یا از منطقه کوتان قائم شهر وارد محیط زیست انسان شده است. . این طعمه یک حیوان است.

ربی با اشاره به اینکه این حادثه بی سابقه بوده است، افزود: احتمال دیگر، مورد هاری است که در آن یک پلنگ از نمونه پلنگ گرفته شده و به کارمند مجروح برای تزریق واکسن هاری اطلاع داده شده است.

کامر ولی پور سخنگوی اداره کل محیط زیست مازندران نیز گفت: اینکه می گویند محیطی از گلوله غیر از گلوله بیهوشی به حیوان اصابت کرده صحت ندارد.

وی با بیان اینکه این اتفاق نادری است که می تواند اتفاق بیفتد، افزود: در این شرایط حفظ جان افراد برای محیط زیست مهم است و با توجه به اینکه وی به یک مامور پلیس حمله کرده، نجات جان افراد در اولویت است.

وی با تاکید بر اینکه محیط بانان از ابتدا در صحنه حضور داشتند، گفت: گفته می شود در این وسط وسایل بیهوشی وجود نداشت. ما باید اعلام کنیم که مشکلی از نظر تجهیزات نجات وجود ندارد، اما فردی که باید تیراندازی کند باید دامپزشک و یک نفر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید