نایلا; عاشقانه در قلب التهاب نظامی


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823463

فصل دوم سریال «نیلا» با حفظ خط عاشقانه اصیل خود، حکایت از روزهای پر التهاب از ابتدای جنگ دارد که با رشادت مردان و زنان این مرز و بوم و استقبال مخاطبان از این سریال همراه بود. نشان می دهد که در کارش موفق است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در مهرماه 1378 فصل اول سریال «نجلا» با عنوان سریال محرم از شبکه سوم سیما پخش شد و با توجه به داستان عاشقانه، ژانر بازی و تنشی که در فیلمنامه وجود داشت، توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند که مدیران تلویزیون. از خیرولا تاگیانی پور کارگردان این سریال خواسته اند تا فصل دوم این سریال را در دستور کار خود قرار دهند.

اگرچه حضور کرونا تولید فصل دوم «نجلا» را به تعویق انداخت، اما در نهایت سعید سعدی تهیه کننده مشهور تلویزیون و سینما این سریال را در 40 قسمت آماده پخش کرد تا از این رو شبکه سوم سیما فصل دوم را پخش کند. فصل این سریال خود را برای نوروز و رمضان امسال معرفی کنید.

خیرالله تقیانی پور پس از سال ها نویسندگی و کارگردانی، به عنوان اولین تجربه سریالی خود، اعتماد مدیران تلویزیون را برای کارگردانی نجلا جلب کرده است. اما در کنار او سعید سعدی به عنوان تهیه کننده ای قرار داشت که با توجه به تجربه درخشانش در سینما و تلویزیون، مدیران را به گونه ای پیاده کرده بود که قطعاً نتیجه مطلوب و مناسبی برای بینندگان خواهد بود.

سریال «نجلا» داستان عشق و علاقه عبد دشتی با بازی حسام منظور نجلا را روایت می کند. سارا رسول زاده در فصل اول این سریال در نقش «نیلا» ایفای نقش کرد که به دلیل مشکلات کاری و مشغله زیاد نتوانست در فصل دوم این سریال حضور پیدا کند و در نهایت مهیا دهگانی جایگزین او برای فصل دوم سریال شد. . آزیتا حاجیان، ملیکا شریفی نیا، هدایت هاشمی، سید مهرداد ضیایی، سوگل طهماسبی، مصطفی ساسانی و مرتضی شاه کرم دیگر بازیگران سریال نجلا هستند.

تقیانی پور در فصل اول «نجلا» با فیلمنامه ای جذاب و پر از تنش و گره های داستانی ثابت کرد که از پس نبض مخاطب بر می آید و سریالی مناسب برای مخاطب تعریف می کند. دوری از تهران، تاکید بر آبادانی و فضای گرم و صمیمی جنوب و بازی بازیگران با تجربه بومی در نقش های مکمل و تاثیرگذار تاریخ را می توان از نقاط قوت این سریال دانست.

برخلاف سریال‌های چند فصل اخیر که بدون هیچ ایده‌ای و تنها به درخواست مدیران سیما به کنداکتور یکی از شبکه‌ها اضافه می‌شوند، تقیانی‌پور در فصل دوم «نایل» به جای آن برسیم به تاریخچه جنگ ایران و عراق از نظر سریال سازی وارد چالش بزرگی شد.


81bd9254 78c6 48d9 97b7 2c5bf4e18d93 خبر خاکستری

نایل در فصل دوم خود با حفظ خط اصلی عاشقانه خود وارد روزهای اول جنگ شد و به اصطلاح حذف صحنه های نظامی مهارت و تجربه و سختی زیادی می طلبد که سازندگان این سریال تاکنون ثابت کرده اند که آنها خوب کار می کنند اگرچه در برخی صحنه ها این استانداردها رعایت نشد، اما در مجموع مخاطبان بالای این سریال نشان می دهد که «نایل ۲» توانسته رضایت تماشاگران تلویزیونی را جلب کند.

سریال‌هایی که در خارج از تهران جلوی دوربین می‌روند، معمولاً با حضور بازیگران ساکن تهران، بازیگران و کمتر بازیگران محلی استفاده می‌شوند. اما در این سریال نقش های کلیدی و تاثیرگذار داستان به بازیگران بومی و کمتر شناخته شده سپرده شده است و آنها نیز توانسته اند به این اعتماد پاسخ مثبت داده و خود را به خوبی ثابت کنند.

یکی دیگر از جنبه های مثبت این سریال، به تصویر کشیدن یک دشمن باهوش، باهوش و قوی است که بازی هدایت هاشمی به خوبی بیانگر آن است که به شخصیت مثبت فیلم پایان می دهد. چون هر چه نقش منفی داستان را قویتر بیان کنید شخصیت مثبت فیلم را بهتر می بینید که متاسفانه در اکثر فیلم ها و سریال های ما رعایت نمی شود.

علاوه بر مخاطبان شبانه تلویزیون، سریال نجلا 2 با بیش از 5 میلیون بازدید در تلوبیون در کنار از سرنوشت 4 به یکی از پربیننده ترین سریال های ماه رمضان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید