التهاب بازار به دلیل ضعف سیستم های نظارتی/ میزان مجازات متخلفان بازدارندگی ایجاد نمی کند

ساعت: 09:14
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782502

مدنی یکی از دلایل ناامیدی و التهاب بازار را ضعف سیستم های نظارتی یا پایین بودن مجازات متخلفان عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از توس صبح ؛. سید مرتضی مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی صبح امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار تربت حیدریه گفت: ای.

وی افزود: در حوزه پیشگیری معتقدیم دستگاه ها باید از ظرفیت سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده در این شهرستان استفاده کنند.

مدنی تصریح کرد: این بدان معناست که تولیدکنندگان ما نیز به حقوق خود واقف هستند و می دانند که اجازه افزایش خودسرانه قیمت ها را ندارند و مردم نیز از قوانین و مقررات این حوزه آگاه هستند، بنابراین پدیده گران فروشی و در نتیجه نارضایتی مردم را به دنبال دارد. در جامعه گسترش نمی یابد.»

مدیرکل زندان خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه نفوذ مجازات ها باید بازدارنده باشد و عرصه را بر اصرار بر تخلفات تنگ کنیم.

مدنی گفت: متاسفانه یکی از دلایل نابسامانی و التهاب بازار، ضعف سیستم های نظارتی یا پایین بودن مجازات متخلفان است.

وی در تشریح اولویت سوم تحریم های دولت گفت: استفاده از ظرفیت بسیج، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تعاونی ها و تعاون روستایی و شورای اسلامی و دهیاری ها ضروری است. حوزه نظارت “

2700 پرونده در حوزه آرد و نان در خراسان رضوی تشکیل شده است.

مدنی گفت: در چهار ماهه امسال 2 هزار و 740 پرونده آرد و نان در استان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: بیشترین موارد در این حوزه به دلیل تفاوت قیمت سهمیه آرد یارانه ای با قیمت بازار آزاد آن است.

مدنی گفت: همچنین لازم است دستگاه های نظارتی با اصناف نانوایی که به بهانه افزودنی هایی مانند کنجد یا روغن قیمت نان را افزایش می دهند برخورد قاطع داشته باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدری افزود: خط قرمز دولت معیشت مردم است و اگر ناامیدی و نارضایتی وجود داشته باشد این همان چیزی است که در انتظار دشمن است.

حسین شرافتی راد افزود: باید مانند هشت سال دفاع مقدس با حرکت جهادی به پشت خاکریز برویم چرا که با پشت میز نشینی نمی توان مشکلات مردم را حل کرد و رضایت شهروندان را جلب کرد.

وی با بیان اینکه تنها بخش کوچکی از مشکلات کشور ناشی از تحریم هاست، افزود: با توجه به زیرساخت ها و منابع خوبی که در کشور وجود دارد، نباید صدای مردم را بشنویم و به حل مشکلات آنها توجه نکنیم. دور از انصاف.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید