افزایش قیمت دام به دلیل ضعف دستگاه های نظارتی است / حذف ارز ترجیحی بخشی از مطالبات مردم، مجلس و دولت است.


ساعت: 08:56
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1808919

نظری در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه دام گفت: اینکه عده ای مواد اولیه را با ارز دولتی وارد می کنند و تولیدکننده بخواهد مواد اولیه را با قیمت آزاد تامین کند در حق مردم بی انصافی است. در هر صورت به نظر می رسد که نهادهای نظارتی در این زمینه مسئولیت بیشتری دارند و این گونه افزایش قیمت ها ناشی از ضعف این دستگاه ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نظری، عضوکمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ از افزایش قیمت مواد اولیه دام و متعاقب آن افزایش قیمت گوشت قرمز، گفت: 4200 جلد.

وی افزود: از زمانی که این خبر منتشر شد، برخی از افرادی که اقدام به توزیع این مواد در سراسر کشور می کردند، توزیع را متوقف کردند، بنابراین عرضه مواد اولیه در بازار عادی نیست. این امر دسترسی تولیدکنندگان را به مواد خام برای دام بسیار دشوار کرده است.

نظری گفت: این در حالی است که مواد اولیه موجود در بازار کشور همچنان با ارز دولتی 4200 تنی خریداری می شود و دولت باید نظارت لازم را انجام دهد تا شاهد افزایش قیمت این محصول و گوشت قرمز نباشیم. . “

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: اینکه عده ای با ارز دولتی وارد می کنند ظلم به مردم است و تولیدکننده می خواهد ماده اولیه را با قیمت آزاد تامین کند. در هر صورت به نظر می رسد دستگاه های نظارتی در این زمینه مسئولیت بیشتری دارند و این گونه افزایش قیمت ها ناشی از ضعف این دستگاه ها است.

نظری ادامه داد: سال آینده باید مشخص شود که آیا مجلس و دولت درصدد حفظ این نوع ارز هستند یا تفاوت قیمت ناشی از افزایش قیمت را با تزریق یارانه به جامعه جبران می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید