نتانیاهو: تنها اقدام نظامی از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری می کند

نتانیاهو: تنها اقدام نظامی از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری می کند

نتانیاهو: در حال حاضر، آمریکا با دو گزینه روبرو است. اجازه دهید ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد یا حمله نظامی اسرائیل به ایران را تماشا کنید.

نخست وزیر اسرائیل گفت تنها چیزی که ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای باز می دارد، تهدید نظامی یا اقدام نظامی مشروع است.

به گزارش عصر ایران به نقل از “آی 24 نیوز”، بنیامین نتانیاهو ادامه داد: اگر دنیای غرب برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای اقدامی نکند، اسرائیل از نیروی نظامی علیه ایران استفاده خواهد کرد.

او این سخنان را در نشستی در اسرائیل با حضور مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا (دولت ترامپ) بیان کرد. پمپئو به حمایت بی‌سابقه‌اش از اقدامات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و ایران معروف است.

در همین حال، نتانیاهو ایران را به تلاش برای دستیابی به بمب اتمی متهم کرده است که تهران بارها آن را رد کرده است.

مقامات ایرانی ضمن استقبال از نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت های هسته ای خود، تاکید کردند که آنها به استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای متعهد هستند و از حقوق قانونی خود در رابطه با فعالیت های هسته ای برخوردار هستند.

اسرائیل بمب هسته ای دارد اما تحت هیچ کنترل بین المللی نیست. علاوه بر این، جزئیات دقیق و مستندی از فعالیت های هسته ای اسرائیل وجود ندارد.

نخست وزیر اسرائیل گفت: عدم وجود تهدید نظامی علیه ایران منجر به تولید بمب هسته ای می شود. در چند وقت اخیر، غرب تلاش های ایران را نادیده گرفته تا جایی که گفته است «مرد دیوانه» در بیت لحم به ایران حمله نظامی خواهد کرد. اتفاقی که باعث شد با تهران بر سر حجم مذاکرات بنشینند و به توافق شوم هسته ای (برجام) در سال 2015 برسند.

او در سخنان خود گفت که رهبران غربی او را دیوانه می‌دانستند.
نتانیاهو ادامه داد که تهران باید متقاعد شود که تهدید به استفاده از نیروی نظامی فریبکاری نیست. برای مهار ایران باید هر چه زودتر از قدرت نظامی استفاده شود.

وی تاکید کرد که آمریکا اکنون با دو گزینه روبرو است. اجازه دهید ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد یا حمله نظامی اسرائیل به ایران را تماشا کنید.

نتانیاهو همچنین گفت: برای حمله نظامی به ایران خیلی منتظر ماندیم. برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای، اقدام نظامی لازم است.

وی افزود: تحریم های اقتصادی آمریکا و غرب علیه ایران برای توقف برنامه های هسته ای ایران کافی نیست.

ایران و گروه 1+5 در سال 2015 (13 آوریل 2015) بر سر برنامه هسته ای تهران به توافق رسیدند که به برجام معروف است، اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، در 18 می 2017، در حالی که از برجام خارج می شود، تحریم های جدید و قبلی را علیه ایران اعمال می کند

پس از انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس دولت آمریکا، مذاکرات برای احیای برجام بین ایران، آمریکا و گروه 1+4 آغاز شد که به بن بست رسید.

دیدگاهتان را بنویسید