دولت بایدن معتقد است که باید از دستیابی تهران به سلاح هسته ای جلوگیری کند


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904091

نماینده دولت بایدن در امور ایران در گفتگو با بکی اندرسون مجری شبکه سی ان ان ادعاهای ضد ایرانی کرد و گفت که دولت بایدن معتقد است که باید از دستیابی تهران به سلاح هسته ای جلوگیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جروزالم پست، «رابرت مالی» سخنگوی دولت بایدن در امور ایران روز دوشنبه گفت که از سرگیری توافق هسته ای سال 2015 با جمهوری اسلامی «حتی در دستور کار نیست» و تمرکز یا تحرکی روی آن وجود ندارد. سوال

این دیپلمات آمریکایی در گفتگو با بکی اندرسون، خبرنگار سی ان ان، ادعاهای ضد ایرانی کرد و گفت که دولت بایدن معتقد است که باید از دستیابی تهران به سلاح هسته ای جلوگیری کند. وی گفت: دیپلماسی راهی برای این کار است اما در این مرحله تمرکز بر روی حوادث پیرامونی است و مذاکرات هسته ای معلق است.

مالی همچنین ادامه داد که بایدن از همان روز اول به صراحت اعلام کرد که یکی از اولویت های او جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. مالی گفت: بایدن و ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به این هدف است. اما دلیل اینکه مذاکرات به بن بست رسیده و اصلاً پیشرفتی ندارد و تمرکز بر آن نیست، این است که مواضع ایران در این مذاکرات طی دو ماه گذشته با بازگشت به توافق ناسازگار است. آنها مطالباتی را مطرح می کنند که ربطی به برجام ندارد. و در حالی که چنین است، مذاکرات به بن بست خواهد رسید.

این مقام آمریکایی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ناآرامی ها در ایران اظهار داشت: سیاست ما تغییر نظام در ایران نیست، بلکه سیاست ما حفظ و دفاع از حقوق اساسی شهروندان ایرانی است همانطور که از حقوق اساسی حمایت می کنیم. از دیگر شهروندان در سراسر جهان است. «شکل حکومت در ایران به عهده خود ایرانیان خواهد بود که باید تصمیم بگیرند. موضع ما که کاملاً واضح است این است که از حقوق اولیه انسانی مردان و زنان عادی ایرانی حمایت می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید