اولویت ما جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917481

وزیر خارجه انگلیس امروز گفت: اولویت ما جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است، اما در عین حال وقتی اقدامات ایران غیرقابل قبول باشد، وارد عمل می شویم و پاسخ می دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس امروز گفت که این کشور با تحریم پاسخ خواهد داد در حالی که اقدامات ایران را غیرقابل قبول می داند.

هوشمندانه که اخیراً دولتش تحریم‌های جدید حقوق بشری را علیه مردم ایران اعمال کرده است، گفت: اولویت ما جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، اما در عین حال وقتی اقدامات ایران غیرقابل قبول است، اقدام می‌کنیم و پاسخ می‌دهیم.

وی در ادامه گفت: ما کسانی را که در سرکوب وحشیانه معترضان در ایران مشارکت داشتند تحریم کرده‌ایم و به تلاش خود برای هدایت ایران به مسیر بهتر ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس در حالی است که ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز در نشست خبری هفتگی خود درباره رویکرد دولت انگلیس در قبال ایران گفت: سابقه اقدامات ضد حقوق بشری دولت انگلیس علیه ملت ایران محدود است. به سال جدید پس از پیروزی انقلاب اسلامی. در تاریخ رفتار و عملکرد دولت انگلیس حجم عظیمی از اقدامات سیاسی، اقتصادی و ضد مردمی علیه ملت ایران وجود دارد و همه آنها در تاریخ روابط دو کشور ثبت شده است.

کنعانی با بیان اینکه حافظه تاریخی ملت ایران این مسائل را فراموش نکرده و نخواهد کرد، گفت: مطالبات ملی ایران از دولت انگلیس قطعاً فهرست بلندبالایی است و اگر جایی برای مطالبه و پرسش باشد جمهوری اسلامی است. ایران و ملت ایران که باید همیشه در کنار هم باشند. انگلیسی ها را در مقام مسؤولیت قرار دهید و همه اقدامات انگلیسی ها علیه مردم ایران را بپرسید و مطالبه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید