بایدن به دیپلماسی و بازگشت به توافق هسته ای ایران معتقد است


ساعت: 19:48
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893363

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا:

کربی تاکید کرد که بایدن رئیس جمهور آمریکا به دیپلماسی و بازگشت به توافق هسته ای با ایران اعتقاد دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا گفت: بایدن همچنان معتقد است که دیپلماسی و بازگشت به توافق هسته ای بهترین راه است و ما برای آن تلاش خواهیم کرد. »
وی همچنین گفت: ما پاسخ خود را ارائه کرده ایم و امیدواریم نتیجه مثبتی حاصل شود زیرا اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد، حل مشکلات منطقه مشکل خواهد بود.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا به تنش با چین اشاره کرد و گفت: عبور دو کشتی آمریکایی از تنگه تایوان پیام روشنی است مبنی بر اینکه ارتش آمریکا طبق قوانین بین المللی به حرکت و پرواز ادامه خواهد داد.

وی افزود: عبور دو کشتی از تنگه تایوان از مدت ها قبل برنامه ریزی شده است و منافاتی با سیاست چین متحد ندارد.

کربی همچنین به جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و گفت: هیچ نشانه ای مبنی بر آمادگی پوتین برای بازگشت به میز مذاکره درباره اوکراین وجود ندارد.

اظهارات کربی در مورد پاسخ به دیدگاه های ایران در حالی است که ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه هفته گذشته (دوم شهریور) پاسخ دولت آمریکا را به دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد. از طریق هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات، در مورد حل مسائل باقی مانده در مذاکرات لغو تحریم ها.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: بررسی تفصیلی اظهارات طرف آمریکایی آغاز شده است و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی ها، نظرات خود را در این زمینه به هماهنگ کننده اعلام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید