نتانیاهو: توافقی که ظرفیت هسته‌ای ایران را از بین نبرد بی‌اثر خواهد بود.

نتانیاهو: توافقی که ظرفیت هسته‌ای ایران را از بین نبرد بی‌اثر خواهد بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: هر توافقی که توان هسته ای ایران را از بین نبرد بی اثر خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با وال استریت ژورنال افزود: دستیابی به یک توافق گسترده یا توافق هسته ای کوچک با تهران هرگز مانع از دفاع اسرائیل از خود نخواهد شد.

نخست‌وزیر اسرائیل درباره تلاش‌ها برای امضای توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا گفت: «هر توافقی که توانایی‌های هسته‌ای ایران را از بین نبرد، بی‌اثر خواهد بود. دستیابی به یک توافق بزرگ یا کوچک با تهران، اسرائیل را از دفاع از خود باز نخواهد داشت.»

در آن مصاحبه، او درخواست‌ها برای پیوستن به تلاش‌های غرب برای تسلیح اوکراین را رد کرد و گفت: «نگرانی‌اش را درباره روابط نظامی رو به رشد مسکو با ایران با روسیه در میان گذاشته است».

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: «اسرائیل اوکراین را به سامانه‌های پدافند هوایی شبیه به «گنبد آهنین» مجهز نکرده است، زیرا می‌ترسد که چنین سامانه‌هایی به دست ایرانی‌ها بیفتد و طرح برعکس شود و اسرائیل خود را در مقابل سامانه‌های میدان نبرد خودش ببیند. “”

با طرح دادگاه پیش خواهیم رفت

در ادامه آن مصاحبه، نخست وزیر اسرائیل، با تاکید بر اینکه دولتش مصمم است با طرح خود برای تضعیف قوه قضاییه پیش برود، گفت ائتلاف وی از بند نادیده گرفتن احکام دیوان عالی به پارلمان چشم پوشی می کند.

وی با اشاره به اینکه بند بحث برانگیز دیگری مربوط به اعطای اختیارات بیشتر به ائتلاف حاکم برای تعیین قضات تجدید نظر خواهد شد، افزود که نمی داند نسخه جدید اصلاحات قضایی چگونه خواهد بود.

نتانیاهو با بیان اینکه از واکنش احتمالی مردم آگاه است و معتقد است که مورد استقبال گسترده قرار خواهد گرفت، ادامه داد: اصلاحاتی را در طرح تضعیف قوه قضائیه انجام خواهد داد تا مذاکرات با مخالفان در این زمینه موفقیت آمیز باشد.

ما طرفدار روسیه نیستیم، اما منافعی هم داریم

وی در خصوص اتهامات سفیر اوکراین مبنی بر اینکه اسرائیل به نفع روسیه است، گفت: ما بی طرف نیستیم. ما با اوکراین ابراز همدردی کرده ایم، اما مرزها، نگرانی ها و منافعی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید