نحوه ثبت وام 100 میلیونی دولت برای مستمری بگیران بدون ضامن

نحوه ثبت وام 100 میلیونی دولت برای مستمری بگیران بدون ضامن

دوره جدید وام مورد نیاز بازنشستگان کشوری دو برابر و به مبلغ 30 میلیون تومان با بازپرداخت 36 ماهه و کارمزد سالیانه 4 درصد و به حساب متقاضیان واجد شرایط واریز می شود.

سامانه اینترنتی ثبت نام وام اصلی بازنشستگان کشوری از امروز شنبه 15 خردادماه فعال شده و به صورت مستمر در طول سال فعال خواهد بود. این امکان به درخواست مستمری بگیران و به منظور تسریع در خدمت رسانی به متقاضیانی که نیاز غیرمنتظره به اعتبار دارند در نظر گرفته شد با سلام جدید.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مرحله اول بازپرداخت وام 30 میلیون تومانی با توجه به اولویت متقاضیان ثبت نام به 32 هزار نفر از مشمولان پرداخت شده است.

لینک ثبت نام وام بازنشستگی و وام 100 میلیونی فوری بدون ضامن برای مستمری بگیران
در پورتال خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری شرایط ثبت نام و اخذ وام به شرح زیر درج شده است:

مستمری بگیران و کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند طبق شرایط و ضوابط درخواست وام مورد نیاز خود را ثبت کنند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب بانک صادرات ایران متقاضی واریز خواهد شد.

– مبلغ وام 300 میلیون ریال بوده و فقط به حساب بانک صادرات متقاضی که در سامانه تدارکات درج شده و از این حساب مستمری/ وظیفه دریافت می کند واریز می شود.

افرادی که واجد شرایط ثبت نام به عنوان مستمری بگیر نیستند به شرح زیر است:

– هرگونه توافق مربوط به وام های دوره های گذشته تاثیری در اولویت بندی یا واجد شرایط بودن وام نخواهد داشت.

– داوطلبانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی یک سال تمام شده باشند مجاز به ثبت نام نمی باشند.

– وراث مردی که در سه سال آینده از فهرست نظام وظیفه حذف شده اند مجاز به ثبت نام نیستند.

– داوطلبانی که حکم تعمیرات امسال صادر نشده است مجاز به ثبت نام نمی باشند.

– فقط یکی از وراث مسئول می تواند با رضایت سایر وراث مسئول از اعتبار استفاده کند. لذا وراث باقیمانده باید پس از ورود به لینک «سامانه وثیقه وراث» و تکمیل آن رضایت خود را نسبت به دریافت اعتبار از متقاضی اعلام کنند.

– لازم به ذکر است که تکمیل مشخصات در نظام تعهدات وراث برای کسانی که مسئولیت بیش از یک نفر را بر عهده می گیرند الزامی است.

– درخواست ثبت نام کننده تنها در صورت تکمیل اطلاعات و تایید در سامانه تعهد جانشین در لیست متقاضیان اصلی وام قرار می گیرد.

– در خصوص تکلیف صغار و وراث صغیر، فقط از طریق سامانه ادارات کل استان و با ارائه مدارک (ولایت، حکم سرپرستی صادره از نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران) قابل تأیید است.

– متقاضی «بازنشسته» که علاوه بر حقوق بازنشستگی، از حقوق تکلیفی همراه با سایر وراث استفاده می کند تا یکی از وراث وراث تحت تکفل از تسهیلات وام ضروری بهره مند شود، به متقاضی «بازنشسته» توصیه می شود. از “خدمات بازنشستگی اصلی” خود برای ثبت نام درخواست می کند

– متقاضی «وظیفه» که علاوه بر دریافت حقوق وظیفه فقط از دفتر اول، از دفتر دوم نیز به همراه سایر وراث حقوق وظیفه دریافت می کند. توصیه می شود «متعهد» متقاضی توسط «اداره کل یکم» ثبت شود تا یکی از باقی وراث متعهد توسط «اداره کل دوم» ثبت شود.

– ارائه شماره دفترچه بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.

– ثبت نام در سامانه مستحق پرداخت وام به متقاضی نخواهد بود.

– پس از پایان مهلت ثبت نام، سوابق متقاضی شامل کل مبلغ وام های اخذ شده، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و غیره بررسی و اولویت بندی شده و بر اساس میزان وام اعطایی شده توسط بانک فعال، «واجدین شرایط» و اسامی مشخص می شود. در سامانه اعلام می شود.