نحوه محاسبه برق مصرفی مشترکین مشخص می شود

ساعت: 21:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795300

در جلسه هیئت دولت به ریاست رئیس جمهور نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان مشخص شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، اعضای دولت بعدازظهر یکشنبه در جلسه هیئت دولت به ریاست حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی به قانون هدفمندی یارانه ها استناد و حکم موضوع بند (ط) تبصره (8) این قانون را رعایت کردند. قانون بودجه 1400. کل کشور نحوه محاسبه تعرفه برق مشترکین را تعیین می کند.

براساس مصوبه هیأت وزیران، قیمت برق مشترکان کم مصرف (تا 50 درصد مدل مصرفی) زیرمجموعه کمیته حمایت از حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی صفر محاسبه می شود.

تعرفه برق مصرفی خانگی مشترکین کمتر از مدل مصرفی بر اساس مصوبه سال 1397 هیأت وزیران تعیین می شود.

همچنین تعرفه برق مشترکان خانگی با مصرف بیشتر از مدل مصوب برای مصرف کمتر از مدل مطابق جدول جاری، مازاد تا یک و نیم برابر، تا دو برابر و مصرف بیش از دو برابر با ضریب (1.5) به ترتیب (2.5 و (3.5) برابر هزینه تامین برق (میانگین نرخ قراردادهای تضمینی خرید برق از نیروگاه های برق در دو سال اخیر به اضافه هزینه انتقال (ترانزیت) برق و هزینه سوخت با تعرفه برق. گیاهان ) محاسبه و دریافت می شود.

در محاسبه قبض برق در ماه های گرم برای مشترکان مشمول این مصوبه به استثنای مناطق گرمسیر و سایر مناطق گرم ضریب (5/0) و (8/0) اعمال می شود.

به منظور تشویق مشترکینی که از الگوی مصرف پیروی می کنند و مصرف خود را در ماه های گرم سال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش می دهند، به منظور کاهش مصرف نسبت به مدل مصرف یا مصرف دوره مشابه سال قبل (که کمتر است)، پاداشی معادل برای پس انداز. ضریب 2 برای صرفه جویی در ساعات اوج بار بلامانع است و وزارت نیرو این اختیار را دارد که مشوق ها (پاداش) بیشتری تعیین و اجرا کند یا برای فرهنگ سازی و تشویق به کاهش مصرف پاداش بدهد.

برای خانوارهای دارای بیش از یک واحد مسکونی، کل مصرف این واحدها مبنای تعیین میزان مصرف و محاسبه صورتحساب (بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو) قرار می گیرد.

برای اطلاع رسانی به مشترکان از میزان مصرف و ایجاد زمینه اصلاح مصرف برق، باید سازوکار لازم به گونه ای طراحی و اجرا شود که مشترکان بتوانند گام مصرف خود را پیش بینی و انتخاب کنند. وزارت نیرو حق دارد برای مشترکانی که سطح مصرف انتخابی خود را رعایت می کنند، مشوق 5 درصدی اعمال کند.

تعرفه برق هزینه های عمومی، عمومی (به استثنای هزینه های مشمول معافیت قانونی، مراکز خیریه و خیریه، مراکز نگهداری و مراقبت اجتماعی جانبازان، معلولان، سالمندان، کودکان و …) و سایر هزینه ها (از جمله هزینه بازرگانی) با ضریب یک و یک و نصف (1.5) معادل قیمت تامین برق محاسبه و بدست می آید.

تعرفه برق هزینه های پمپاژ آب بر اساس تعرفه های جاری محاسبه و به دست می آید. در صورت فراتر رفتن از ظرفیت مجاز، شرکت های برق به منظور محدود کردن مصرف، مازاد بر هزینه های تامین برق را محاسبه و دریافت می کنند.

تخصیص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی، سیل و زلزله در استان های اصفهان، کرمان و هرمزگان

هیات وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و برای جبران اثرات خشکسالی بر حق آبه حوضه زاینده رود با اختصاص 5000 میلیارد میلیارد هزینه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان برای وصول موافقت کرد. 10000 میلیارد دیگر استان اصفهان براساس مصوبه کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی و منابع جمع‌آوری‌شده از صنایع مبتنی بر آب و سایر منابع استان، باید در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه برای موضوع فوق هزینه شود.

همچنین مبلغ سه هزار میلیارد ریال در قالب تملک دارایی های سرمایه ای برای اجرای طرح های مصوب و انتقال آب در استان اصفهان ارسال برنامه ها و سازمان های بودجه ای کشور و مدیریت بحران در کشور توزیع شد.

هیئت دولت همچنین با اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و ساز و بازسازی مسکن روستایی و شهری در شهرستان های استان برای جبران خسارات ناشی از سیل و بلایای طبیعی در مردادماه امسال موافقت کرد.

همچنین با تصویب دولت، مبلغ 104 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان (با 4 درصد سود روستایی و 5 درصد شهری) برای جبران خسارات مذکور با ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود. لازم به ذکر است بدهی ها، معوقات و چک های احتمالی بازگشت زیان دیدگان به بانک ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

دولت همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را موظف کرده ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند بازسازی، هر سه ماه یکبار گزارش اجرای وام های فوق را به سازمان های برنامه و بودجه و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

هیئت دولت سپس با اختصاص 3 هزار میلیارد ریال اعتبار و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده مسکن شهری و روستایی و زیرساخت‌های راه‌ها و راه‌های شهری ناشی از زلزله مهرماه در استان هرمزگان موافقت کرد.

همچنین مبلغ 4747 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی (با سود 4 درصد روستایی و 5 درصد شهری) از طریق بانک های موجود برای جبران خسارت زلزله در استان هرمزگان پرداخت می شود.

نحوه ادامه رسیدگی به لوایح تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی توسط دولت تصمیم گیری شده است

هیأت وزیران به پیشنهاد نایب رئیس مجلس و به استناد ماده 42 (42) آیین نامه داخلی، تصمیم به ادامه بررسی یا استرداد لوایح جاری به دولت یازدهم مجلس شورای اسلامی و لوایحی که فاقد آن هستند. اعلام شد .

اصلاح آیین نامه مربوط به استفاده هدفمند از یارانه ها

هیأت وزیران با اصلاح آیین نامه اجرایی مورد توجه قرار گرفت. (14) قانون بودجه سال 1400 کشور، به منظور رفع ناهماهنگی در ردیف های هزینه هدفمند یارانه ها و جلوگیری از سردرگمی بین دستگاه های اجرایی. و تخلف از مراحل اجرایی.

دیدگاهتان را بنویسید