یارانه برق که مشترکین حذف می شوند + جزئیات

یارانه برق که مشترکین حذف می شوند + جزئیات

روهر نه : مدیرعامل شرکت توانیر گفت: دولت برای حذف یارانه مشترکان بالارده برنامه ای را در دستور کار دارد که انتظار داریم از سال آینده وارد فاز اجرایی شود و تمرکز ما بیشتر بر فصل گرما است.

محمدحسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح بهینه سازی شبکه سراسری برق کشور در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 85 درصد مشترکان از الگوی مصرف پیروی می کنند و تعداد محدودی از مشترکان بیش از مدل مصرف می کنند. و تعداد بسیار محدودی هستند کسانی که بیش از دو برابر مدل استفاده می کنند، آخرین سیاست های وزارت نیرو تمهیدات لازم برای این دسته از مشترکان است.

وی افزود: بر اساس تصمیمات اخیر، یارانه انرژی به مشترکان پرمصرف تعلق نمی گیرد و قبل از اجرا این موضوع را اعلام می کنیم، اما پیش بینی ما این است که این طرح از سال آینده اجرایی شود؛ دولت در دستور کار قرار دارد. طرح حذف یارانه مشترکین بالارده که انتظار داریم سال آینده با تمرکز بیشتر بر فصل گرما اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: 25 میلیون مشترک از 30 میلیون مشترک به طور متوسط ​​ماهانه کمتر از 30 هزار تن برای مصرف برق پرداخت می کنند و تمرکز ما بر مدیریت و کنترل مشترکان پرمصرف است.

وی ادامه داد: اگر 15 درصد از مشترکانی که بیش از حد استاندارد مصرف می کنند و مصرف انرژی آنها معادل 85 درصد دیگر باشد، مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند، هیچ وقفه ای در کشور ایجاد نمی شود.

وی گفت: اولویت اصلی ما در صنعت برق استفاده از گاز طبیعی است. با توجه به گرانی سوخت مایع برای نیروگاه ها، وزارت نیرو تمایلی به استفاده از این نوع سوخت ندارد.

وی افزود: در این راستا تلاش می‌کنیم سیاست‌هایی را برای کاهش مصرف گاز و تقاضای گاز از سوی مردم به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت اعمال کنیم. تاکنون اقدامات موثری برای کاهش مصرف سوخت انجام شده و در این زمینه همکاری بسیار خوبی بین وزارت نیرو، وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه در دولت سیزدهم هماهنگی بسیار خوبی بین وزارتخانه ها وجود دارد و امیدواریم مردم از این هماهنگی بهره ببرند، گفت:

متولی زاده در خصوص میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها گفت: با توجه به سرد شدن هوا به 100 میلیون لیتر، میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید