پاداش پس انداز 5 برابری برای مشترکین برق


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840652

وزیر نیرو در تشریح جزئیات مشوق های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق گفت: از ابتدای خردادماه 500 تن به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف به مشترکان پاداش داده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان با اعلام این خبر گفت: امسال برای افرادی که در مصرف خود صرفه جویی می کنند جوایزی در نظر گرفته ایم که با انجام اقدامات کوچک در مدیریت مصرف می توانند پاداش لازم را برای صرفه جویی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف در روزهای گرم سال در مناطق غیر گرم و معمولی 300 کیلووات است، اضافه کرد: مشترکانی که در مصرف و الگوی مصرف برق صرفه جویی کنند به طور متوسط ​​100 تن به ازای هر کیلووات پرداخت می کنند و این مشترکان در صورت صرفه جویی و 5 بار در هر کیلووات ساعت تشویق می شود، یعنی. 500 تن در کیلووات ساعت.

وزیر نیرو گفت: اگر این مشترک فقط 50 کیلووات صرفه جویی کند مثلا پارسال 300 کیلووات مصرف کرده و امسال مصرف را به 250 کیلووات برساند، قبض برق این مشترک رایگان می شود و پولی بابت آن پرداخت نمی کند. برق

محرابیان خاطرنشان کرد: اگر مشترک 200 کیلووات مصرف کند و 100 کیلووات صرفه جویی کند 50 هزار تن سود می برد، بنابراین 20 هزار تن جمع آوری و 30 هزار تن از سوی دولت اعتبار خواهد داشت. به عبارت دیگر، در این صورت مشترک نه تنها قبض خود را پرداخت نمی کند، بلکه در ازای پس انداز خود پاداشی نیز دریافت می کند.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف در مناطق گرمسیری با مناطق معمولی متفاوت است و در مناطق گرمسیر ظرفیت زیادی برای صرفه جویی وجود دارد، گفت: در مناطقی از کشور که از کولر و داکت گاز استفاده می شود، مشترکان این مناطق می توانند. از دستگاه استفاده کنید اگر کمتر استفاده کنند، ماهانه پاداش قابل توجهی دریافت خواهند کرد.

وزیر نیرو با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر الزام ادارات به صرفه جویی در مصرف برق گفت: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر مدیریت تقاضا در بخش اداری، پیش بینی می شود در ادارات و دستگاه های دولتی صرفه جویی قابل توجهی صورت گیرد.

وی افزود: از اول خرداد با اخطارها و مقرراتی که در خصوص تجهیزات برودتی و غیره اعمال می شود. مدیریت مصرف و تقاضا تا حدودی انجام خواهد شد.»

به گفته وزیر نیرو، این برنامه مدیریت تقاضا برای سایر بخش های مصرف از جمله صنعت و تجارت نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید