نخست وزیر اسرائیل: دکترین اختاپوس را به کار می بریم/ دیگر به نمایندگی از ایران با شاخه های خود بازی نمی کنیم. با اقدامات مستقیم ما یک معادله جدید ایجاد کردیم

نخست وزیر اسرائیل: دکترین اختاپوس را به کار می بریم/ دیگر به نمایندگی از ایران با شاخه های خود بازی نمی کنیم.  با اقدامات مستقیم ما یک معادله جدید ایجاد کردیم

روز جدید نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل گفته است که اسرائیل به دنبال پیشی گرفتن از ایران در برنامه تسلیحاتی خود و پیشی گرفتن از ایران در فناوری است. او گفت: «ما دکترین اختاپوس را اعمال می کنیم. ما دیگر به نمایندگی از ایران با شعبه های خود بازی نمی کنیم. بلکه معادله جدیدی با اقدام مستقیم ایجاد کرده ایم».

بنت در مصاحبه ای با The Economist در روز چهارشنبه گفت که ائتلاف حزب او در حال فروپاشی است و اکثریت خود را در کنست از دست می دهد و اعضای آن در مورد چیزهای بسیار کمی توافق کردند.

او اذعان کرد که هیچ کاری برای جلوگیری از فروپاشی دولتش نمی تواند انجام دهد و از شرکای خود خواست که «هنوز وارد هرج و مرج نشوند». با این حال، او گفت که امیدوار است وضعیت دولت خود را تا یک ماه دیگر اصلاح کند.

بنت استدلال می کند که اقتصاد ایران باید آنقدر عاری از تحریم باشد که اگر ایالات متحده کنترل خود را بیشتر کند، ممکن است بتواند به توافقی دست یابد که توسعه هسته ای ایران را به طور نامحدود و بدون «بندهای طرد» متوقف کند.

نخست وزیر گفت که اسرائیل به دنبال پیشی گرفتن از ایران در برنامه تسلیحاتی خود و داشتن برتری تکنولوژیکی نسبت به ایران است.

بنت گفت: “ما دکترین اختاپوس را به کار می گیریم.” ما دیگر به نمایندگی از ایران با شعبه های خود بازی نمی کنیم. بلکه معادله جدیدی با اقدام مستقیم ایجاد کرده ایم».

به گزارش اکونومیست، نخست وزیر اسرائیل از اقدامات دولت خود دفاع کرد و مراقب بود که مسئولیت مستقیم عملیات خاصی در ایران را بر عهده نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید