نرخ مالیات بر سیگارهای داخلی 25 درصد و برای واردات 65 درصد تعیین شد

نرخ مالیات بر سیگارهای داخلی 25 درصد و برای واردات 65 درصد تعیین شد

روز جدید : بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، نرخ این مالیات بر سیگارهای داخلی ۲۵ درصد و سیگارهای خارجی ۶۵ درصد تعیین شده است که از ۱۳ دی ماه شروع می شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: نرخ مالیات بر ارزش افزوده سیگارهای داخلی و خارجی تعیین شده و از 13 دی ماه اعمال می شود.

بر اساس جزئیات بند ت ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده، نرخ انواع سیگار و محصولات دخانی مشمول مالیات و عوارض گمرکی به شرح زیر است:

1- سیگار، تنباکو پیپ و تنباکو داخلی، نرخ 25 درصد.

2- سیگار و تنباکو پیپ و تنباکو داخلی با برند بین المللی که فهرست آن توسط وزارت صمت تهیه و به میزان 40 درصد به تصویب هیأت وزیران رسیده است.

3- سیگار، تنباکو، پیپ و تنباکو وارداتی به میزان 65 درصد.

4- تنباکوی خام وارداتی به میزان 10 درصد

5- تنباکوهای فرآوری شده وارداتی (برداشت تنباکو) به میزان 35 درصد.

بر این اساس، داوید منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به ادارات امور مالیاتی گفت: اعمال نرخ مالیات و مالیات بر ارزش افزوده بر سیگار و محصولات دخانی از 13 دی ماه سال جاری اجرایی می شود و قوانین موجود مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده لغو می شود. .

«با توجه به اینکه طبق بند (2) ماده. (55) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400/02/03، مفاد ماده 14. (73) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ملغی شد به این ترتیب حکم مالیاتی بند (و) تبصره (6) ماده واحده ق. قانون بودجه سال 1400 کل کشور که به منظور اصلاح و الحاق نرخ مالیات بر اساس ماده (73) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید. لغو شده است به طوری که مالیات و عوارض انواع سیگار و فرآورده های دخانی باید بر اساس نرخ های موضوع بند (ب) ماده (26) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 3/2/3 وصول شود. 1400

دیدگاهتان را بنویسید