نزدیک به 13 میلیون نفر متاهل / به دنبال گسترش مراکز مشاوره ازدواج هستیم

ساعت: 17:04
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796060

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان:

حجت الاسلام والمسلمین مؤمن با بیان اینکه حدود 13 میلیون نفر متاهل هستند، گفت: به دنبال گسترش مراکز مشاوره ازدواج هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، حجت الاسلام والمسلمین مهدی متقی فر مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان شب گذشته در نشست هم اندیشی با مدیران مراکز تخصصی ازدواج و خانواده استان یزد گفت: مراکز مشاوره دانش و تجربه هستند. پیشرفت و رشد خود را انجام دهید.

وی افزود: رویکرد دوره های آگاهی بخشی نیاز به تغییر دارد و طرحی را در دستور کار داریم که به دلیل نوآوری و جذابیت این طرح قطعا مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: کار مشاوران و روانشناسان بیشتر از پزشکی حساس است و با یک اشتباه کوچک سرنوشت انسان تغییر می کند.

به دنبال گسترش مراکز مشاوره ازدواج هستیم

متکی فر با اشاره به طرح مشاوره اجباری قبل از ازدواج یا طرح سنجش سلامت روان کودکان و پرداختن به آموزش گفت: متاسفانه در این زمینه با کمبود مراکز مشاوره و مشاور مواجه هستیم و به شدت به مراکز مشاوره نیاز داریم. باز کردن.

وی به ارزیابی و رتبه بندی مشاوره ازدواج پرداخت و گفت: زمانی که اثربخشی را ارزیابی نکنیم، نقاط مثبت به چشم نمی آید و نقاط ضعف ادامه دارد. تلاش می کنیم چشم اندازی برای عملکرد و توسعه مراکز مشاوره در دستور کار داشته باشیم. با رتبه بندی، مراکز حمایت های مادی و معنوی بر این اساس رتبه بندی می شوند.

متکی فر ادامه داد: حمایت از مراکز فقط مادی نیست، هرچند باید دفاتر حمایت مالی انجام شود، بلکه باید به دنبال حمایت های معنوی از جمله معرفی ظرفیت مراکز، اهمیت مشاوره و آثار آن با مشورت سایر نهادها باشیم. . . “

13 میلیون نفر ازدواج کرده اند

مدیرکل خدمات برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه 12 میلیون و 800 هزار نفر متاهل هستند، تصریح کرد: از این تعداد 9 میلیون نفر جوان هستند. آنها بین 18 تا 35 سال سن دارند. ایجاد فضای امن زمینه ازدواج جوانان را فراهم کرد.

وی افزود: همه ما فارغ از نگرش های مختلف نگران این نظام و کشور هستیم، یعنی وقتی می شنویم آمار طلاق زیاد شده، همه متاثر می شویم چرا که باید به دنبال مراکز مشاوره مطمئن باشیم. یعنی مراکزی که آموزش درستی به مراجعین بدهند و مسیر اشتباهی را برای مخاطبان خود ترسیم نکنند.

متقی فر ادامه داد: در حال طراحی اپلیکیشنی برای دسترسی آسان به مراکز مشاوره هستیم تا مراجعین بتوانند به راحتی مراکز مشاوره را بیابند.خوشبختانه یزد عملکرد خوبی داشته و یکی از استان هایی است که گزارش های واقعی ارائه کرده و اقدامات خوبی در بحث مشاوره زناشویی انجام شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: یک پایلوت در روستا.

متکی فر در خصوص مشکلات و مشکلات مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده گفت: درصدد هستیم بیمه مشاوران را فعال کنیم اما همچنان نمی توانیم در بحث مالیات کاری انجام دهیم. ما معتقدیم که معافیت آنها از مالیات بعید است اما شاید بتوان تخفیفی برای این مراکز در نظر گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید