وام ازدواج برای دانشجویان متاهل برای دانشجویان مجرد دو برابر شد

ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798291

رئیس صندوق حمایت از دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال وام دانشجویی برای دانشجویان متاهل 95 درصد حدود دو برابر وام دانشجویان مجرد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود گنجی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید دانشگاه زنجان در جمع خبرنگاران از افزایش 30 درصدی وام دانشجویی در سال جاری خبر داد و افزود: نرخ سپرده دانشجویان دو برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه سایر وام های دانشجویی نیز از رشد خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: در نیمه اول سال تحصیلی امسال دانش آموزان برای استفاده از وام های صندوق مهلت ثبت نام داشتند و تاکنون 75 درصد از ثبت نام کنندگان تاییدیه دریافت کرده اند. دانشگاه پرداخت کرد

گنجی گفت: برای بازپرداخت 25 درصد باقیمانده وام دانشجویی منتظر دریافت وام از سوی برنامه و سازمان بودجه هستیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان زیرمجموعه وزیر علوم گفت: برای نیمه دوم سال تحصیلی در تلاش هستیم بلافاصله پس از شروع ترم جدید، درخواست وام آغاز شود.

گنجی افزایش اعتبارات حمایتی دانشجویی را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به اینکه در مهرماه مجلس مصوبه ای در خصوص حمایت از خانواده و جوانان به تصویب رساند، بر همین اساس سعی شده از فرصت هایی که در این مصوبه قابل مشاهده است برای دانشجویان استفاده کنیم. «لایحه الحاقی برای افزایش بودجه صندوق به مجلس پیشنهاد کنیم و در صورت اجرایی شدن این لایحه میزان افزایش بودجه صندوق برای دانشجویان اعلام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید